خبرهای داغ:
کارشناس و مشاور خانواده در صدا و سیما با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی در جامعه ترویج و آموزش داده شود،افزود:تقویت بنیه اعتقادی مهمترین راهکار برای ایستادگی در برابر تهدیدات تکنولوژی و فناوری است.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۹۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی،علی محمد رفیعی در همایش سبک زندگی دینی با موضوع ارتقاء مهارت های زندگی در برابر آسیب های اجتماعی در جمع مردم شهر میامی در بلوار سفیر امید این شهر،با ببان اینکه خانواده اساسی ترین و پایدارترین نهاد جامعه است،ابراز داشت:اگر در خانواده مشکلی وجود داشته باشد نتیجه آن به جامعه ضربه وارد خواهد کرد.
وی با تاکید بر اهمیت تربیت فرزندان بر اساس سبک زندگی اسلامی،گفت:یکی از مهمترین کارکردهای خانواده عامل تربیتی است و اگر بخواهیم در تربیت فرزندان خود موفق باشیم باید سبک دین و قرآن را اجرا کنیم.
کارشناس و مشاور خانواده در صدا و سیما با بیان اینکه انتخاب همسر و تربیت فرزندان نیازمند علم است،گفت:دین مبین اسلام برای زندگی و تحکیم خانواده برنامه دارد و اگر خانواده بخواهد در آسیب های اجتماعی مصون بماند باید نسبت به مسائل تربیتی فرزندان آگاهی داشته باشد.
رفیعی با اشاره به اینکه خانواده ها در عصر حاضر به شدت تحت تاثیر عومل محیطی هستند،افزود:با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و با توجه به تاثیر گذاری مستقیم آن بر روی خانواده باید بر روی آموزش خانواده ها در استفاده از فناوری برنامه ریزی کرد.
وی در ادامه به فواید تکنولوژی در سطح جامعه امروزی اشاره کرد و افزود:قابل دسترسی آسان و عمومی بودن،تسهیل امور تجاری و تبادل اطلاعات،صرفه جویی در مصرف زمان و انرژی و سهولت در خدمات دولتی و بانکداری الکترونیکی از مهترین فواید تکنولوژی و فناوری هستند.
کارشناس و مشاور خانواده در صدا و سیما با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی آسیب هایی در سطح جامعه نیز دارد،ابراز داشت:دشمنان دین اسلام از طریق تکنولوژی بویژه ماهواره و شبکه های اجتماعی برای تغییر تفکر جوانان کار می کنند و باید بدانیم کرد در صورتی که ماهواره وارد خانه شود نباید انتظاری برای رعایت حجاب و عفاف فرزندان خود باشیم.
رفیعی افزود:تاثیر گذاری بر روی باورهای دینی،پخش فیلم های غیر اخلاقی و مستهجن،تبلیغ تجمل گرایی و گرایش به مدهای گوناگون ،تشویق به شیطان پرستی و زندگی حیوانی،عادی جلوه دادن گناه و شکستن حرمت و حریم خانواده که نتیجه آن افزایش طلاق در جامعه است از دیگر آسیب های تکنولوژی در جامعه است.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی در جامعه ترویج ک آموزش داده شود،افزود:تقویت بنیه اعتقادی مهمترین راهکار برای ایستادگی در برابر تهدیدات تکنولوژی و فناوری است.
کارشناس و مشاور خانواده در صدا و سیما افزود:نظارت خانواده ها بر میزان استفاده فرزندان از ابزار تکنولوژی،آگاه سازی در مورد آسیب های اجتماعی شبکه های موجود در فضای مجازی،پرکردن اوقات فراغت فرزندان و ایجاد فضایی عاطفی در منزل از مهترین راهکارهای مقابله در برابر آسیب های تکنولوژی می باشد. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها