خبرهای داغ:
پیکر پاک و مطهر روحانی شهید احمد مکیان از شهدای مدافع حرم خوزستان و از رزمندگان لشکر فاطمیون به تهران منتقل شد تا فردا در قم تشییع شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۸۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیجاز اهواز، پیکر پاک و مطهر روحانی شهید احمد مکیان از شهدای مدافع حرم خوزستان به تهران منتقل شد تا فردا در قم تشییع شود.

پیکر این روحانی شهید خوزستانی فردا چهارشنبه 26 خرداد ماه 1395 همزمان با نهم ماه رمضان به همراه شهید قربان حسنی، شهید حیدر شعبانی و شهید صادق واحدی از لشکر فاطمیون و شهید سید اقبال و شهید امجد حسین از تیپ زینبیون از حرم کریمه اهل بیت(س) تا چهار راه شهداء در قم تشییع خواهد شد.

این شهید مدافع حرم و از رزمندگان لشکر فاطمیون بود بر اساس وصیتش فردا در کنار همرزمان افغانستانی خود در قطعه 31 مدافعان حرم بهشت معصومه (س) شهر مقدس قم آرام می‌گیرد.

همچنین آیین وداع وداع با پیکر مطهر روحانی شهید احمد مکیان، از شهدای مدافع حرم خوزستان و ارزمندگان لشکر فاطمیون امروز سه شنبه 25 خردادماه از ساعت 22 در حسینیه هیئت یا زینب در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) شهر مقدس قم برگزار می شود.

پیکر پاک و مطهر شهید احمد مکیان از شهدای مدافع حرم خوزستان روز شنبه 22 خرداد ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان به خوزستان منتقل شد و مورد استقبال جمعی از خانواده‌های شهدا و همرزمان شهید قرار گرفت.

مراسم وداع با این شهید والامقام نیز روز شنبه 22 خرداد ماه در مسجد امام رضا(ع) آبادان واقع در ایستگاه 6 کوی ذوالفقاری با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان آبادانی برگزار شد.

همچنین آیین تشییع پیکر مطهر شهید احمد مکیان روز یکشنبه 23 خردادماه برابر با ششم ماه مبارک رمضان سال 1437 هجری قمری از مصلی نمازجمعه ثامن الائمه(ع) آبادان و از جوار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس آغاز شد.

آیین تشییع پیکر مطهر شهید احمد مکیان تا مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) آبادان انجام شد و مردم این شهر برای آخرین بار با شهید خود وداع کردند.

پیکر مطهر روحانی شهید احمد مکیان شامگاه روز یکشنبه 23 خردادماه با استقبال مردم و مسئولان وارد شهرستان ماهشهر شد و پس از آن به بندر امام خمینی (ره) انتقال یافت.

همچنین مردم شهر بندر امام خمینی (ره) شامگاه روز یکشنبه با حضور در مراسمی پیکر مطهر روحانی شهید احمد مکیان، از شهدای مدافع حرم خوزستان را تشییع کردند.

در این برنامه که از میدان بسیج با حضور رزمندگان اسلام، بسیجیان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مدافعان حرم برگزار شد مردم این دیار پیکر پاک این شهید مدافع حرم را تا مسجد جامع شهر بندر امام خمینی(ره) تشییع کردند.

در مراسم تشییع پیکر مطهر روحانی شهید احمد مکیان، حجت‌الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرامام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند، همچنین حضور جوانان و نوجوانان بندر امام خمینی (ره) در تشییع پیکر پاک روحانی شهید احمد مکیان چشمگیر بود.

همچنین تشییع پیکر مطهر روحانی روحانی شهید احمد مکیان از شهدای مدافع حرم خوزستان، در زادگاهش شهرک طالقانی بندر ماهشهر از ورودی بلوار شهید آغاز شد پیکر این شهید مدافع حرم بر دستان همشهریانش قرار گرفت تا برای آخرین بار با او وداع کنند.

در مراسم تشییع روحانی شهید احمد مکیان از شهدای مدافع حرم خوزستان حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی، امام جمعه شهرک طالقانی بندر ماهشهر و جمع دیگری از علما و روحانیون خوزستان و بندر ماهشهر حضور داشتند و با شعارهای الله اکبر، لااله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله و لبیک یا حسین و لبیک یا زینب این شهید مدافع حرم را مشایعت کردند.

در این آیین که حضور جوانان و نوجوانان شهرک طالقانی ماهشهر چشمگیر بود پیکر این شهید مدافع حرم تا مصلای نمازجمعه تشییع شد.

شهید احمد مکیان یکی از روحانیون و ورزشکاران جوان خوزستانی است که در شهرک طالقانی ماهشهر دیده به جهان گشود و سپس در خانواده‌ای مذهبی و روحانی در آبادان تربیت یافت، پدر این شهید والامقام از روحانیون معروف آبادان به شمار می‌رود.

این جوان خوزستانی از چندی پیش به دفاع از حریم حرم در سوریه به این کشور اعزام شد و پس از نبرد با تکفیری‌ها سرانجام فدایی حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) شد و نامش به عنوان یکی از شهدای مدافع حرم آبادان و ماهشهر به ثبت رسید.

شهید مکیان یکی از حافظان قرآن کریم خوزستانی و طلبه مدرسه علمیه امام رضا (ع) قم است  که در سن 21 سالگی در روز سه شنبه 18 خرداد ماه سال 1395 هجری خورشیدی برابر با یکم ماه مبارک رمضان سال 1437 هجری قمری در سوریه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها