نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان طرح پایلوت کشوری می شود

مدیرکل بازسازی بیناد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت :پروژه مقاوم سازی و نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان مرکز گچساران به عنوان یک پایلوت برای سایر مناطق دیگر کشور شناخته خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۷۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
به گزارش بسیج مجید جودی در نشست بررسی مشکلات بافت فرسوده دوگنبدان افزود: برای نوسازی هر واحد مسکونی سیل زده این استان ها علاوه بر 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی، 50 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می شود.
وی بیان کرد: برای انجام تعمیر و تکمیل واحدهای مسکونی در این مناطق 100 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد نیز مصوب شده است.
جودی ابراز کرد: پروژه مقاوم سازی و نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان مرکز گچساران به عنوان یک پایلوت برای سایر مناطق دیگر کشور شناخته خواهد شد.
وی گفت: نوسازی بافت فرسوده امری حیاتی برای مردم شهر و روستا است.
جودی اظهار داشت: متولیان امر می توانند با ارائه راهکارهای لازم زمینه را برای جلب مشارکت مردم در روند بازسازی واحدهای مسکونی فرسوده و قدیمی فراهم کنند.
وی گفت: اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده نیز از دیگر اقدام های مهم در زمینه سرعت بخشی به روند نوسازی بافت های فرسوده شهری است.
جودی با تاکید بر لزوم تدوین راهکارهای موثر برای مواجه با حوادث طبیعی از جمله زلزله، افزود: متاسفانه در جریان وقوع حوادث و بلایای طبیعی شاهد از بین رفتن سرمایه های انسانی کشور هستیم.
وی گفت: حوادث طبیعی هزینه های زیادی را به دولت و مردم تحمیل می کند به همین دلیل برنامه ریزی برای کاهش خسارت های ناشی از وقوع زلزله در کشور بسیار مهم و ضروری است.
فرماندار گچساران نیز گفت: بیش از چهار هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد.
عبدالرحیم رحیمی ابراز کرد: بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای بازسازی سه هزار واحد مسکونی این شهر اختصاص یافته است.
رحیمی گفت: تهیه نقشه ساختمان و صدور پروانه ساخت، نظارت برساخت و ساز و هزینه انشعاب های آب ،برق و گاز به صورت رایگان از دیگر حمایت های دولت برای بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
فرماندار گچساران افزود: واحدهای مسکونی که متراژ آنها بالای 180 متر است می توانند مجوز دو واحد دریافت کنند.
وی با بیان اینکه 10 درصد از واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان دارای سند تک برگ است افزود: واحدهای مسکونی که دارای سند تک برگ هستند نیاز به تهیه نقشه از سوی شهرداری نیستند.
رحیمی ابراز کرد: افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی ساکن در بافت فرسوده علاوه بر دریافت تسهیلات و از سوی سازمان های مربوطه کمک های بلاعوض دریافت خواهند کرد.
وی اظهارکرد: برای بازسازی هریک از واحدهای مسکونی بافت شهر دوگنبدان 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال اعتبار بلاعوض پرداخت خواهد شد.
رحیمی تصریح کرد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود.
بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت شهر دوگنبدان 91 هزارو 739 نفر است که هفت و 28 صدم درصد از جمعیت شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان سکونت دارند و سالانه سه و یک دهم درصد نرخ جمعیت این شهر نفت خیز رشد دارد.
ساکنان خیابان کیامرثی دارای چهار هزار و 99 نفر در قالب یک هزار و 156 خانواده است که این ساکنان در 18 هکتار از بافت فرسوده سکونت دارند.
در بافت فرسوده 64 هکتاری رادک پنج هزارو 789 نفر جمعیت سکونت دارد.
محله 42 هکتاری سادات دارای شش هزار و 360 نفر جمعیت و بافت فرسوده 50 هکتاری لبنان دارای چهار هزار و 715 نفر سکنه است.
مساحت و سرانه کاربری اراضی بافت فرسوده در محدوده مورد مطالعه طرح شامل مسکونی 70 هزار و 832 متر مربع، تجاری و خرده فروشی 49 هزار و 19 متر مربع، تجاری و خدمات مالی و بانکی شش هزارو 723 متر مربع، تجاری و خدمات خانگی و خودرو پنج هزارو 678 متر مربع، پارک و فضای سبز 52 هزارو 372 متر مربع، اداری 15 هزار و 235 متر مربع و مذهبی و فرهنگی شش هزار و 717 متر مربع است.
ارسال نظرات