خبرهای داغ:
امام جمعه قم با انتقاد از واردات محصولات کشاورزی به کشور گفت: از بین بردن محصولات کشاورزی برای حفظ قیمت بازار صحیح نیست.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۳۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز در دیدار رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی، شعار راهبردی و کلان نظام را توجه به بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: برخی از کشورها ملت‌های دیگر را در این زمینه آزار دادند و ما باید مراقبت کنیم از همان‌جایی که آن‌ها صدمه خوردند لطمه نبینیم.

وی افزود: در قرآن هم به این نکته اشاره شده که کسانی که در راه خدا تلاش کنند خداوند راه را نشان‌شان خواهد داد و امروز کسانی که در جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند در خط مقدم جهاد هستند و باید نهایت تلاش خود را برای رضای خدا به کار ببرند.

امام‌جمعه قم از بین بردن محصولات کشاورزی برای حفظ قیمت بازار را صحیح ندانست و گفت: هدف در جهاد کشاورزی باید خودکفایی و جلوگیری از ضربه خوردن باشد. اگر بخواهیم خودکفا باشیم باید جلوی واردات محصولاتی که جلوی این خودکفایی را سد کرده بگیریم.

وی ادامه داد: باید برداشت و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی محدود شود؛ همچنین قم در کنار بحث‌های دینی و اجرایی باید الگویی برای کشور در بخش‌های کشاورزی باشد و صنعت کشاورزی آن باید روزبه‌روز توسعه یابد.

سعیدی گفت: باید در کنار مباحث عمرانی و آبادانی، امنیت غذایی مردم نیز حفظ شود و در رسیدن به خودکفایی و اهداف والای امام خمینی(ره) باید تلاش کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها