خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از تقلید کورکورانه جوانان امروز گفت: وقتی از آن‌ها می‌پرسیم چرا این‌گونه مدل مویی برای خود انتخاب کرده‌اید در جوابمان خواهند گرفت چون دیگران این کار را می‌کنند ما هم انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۳۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی بعدازظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مدرسه حجتیه برگزار شد با اشاره به توحیدی بودن آیات ابتدایی سوره مؤمنون اظهار داشت: حضرت نوع(ع) بیش از 900 سال برای دین‌دار کردن مردم زحمت کشید و این در شرایطی بود که در این مدت فقط 82 نفر به وی ایمان آوردند.

وی افزود: این پیامبر در خطاب به قوم خود گفت ای مردم خدا را بپرستید و بدانید غیرازآن خدای دیگری وجود ندارد که این مصداق  بند اول قانون انبیا یعنی توحید است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: پیامبران بارها به قوم‌های خود گفته بودند که آیا با دیدن این‌همه نشانه و آیات چرا دست از اعتقادات غیرتوحیدی خود برنمی‌دارید و این نشانی از هدایتگری حضرت نوع(ع) دارد.

وی بیشترین مخالفان پیامبران را اشرافیان قوم دانست و گفت: آن‌ها پنج ایراد از حضرت نوح (ع) گرفتند که اولین آن این بود که نوح(ع) هم مثل ما بشر است و چه تفاوتی میان ما و اوست.

آیت اله سبحانی، ادعای ریاست و برتری ورزی حضرت نوح(ع) را دومین ایراد آن‌ها برشمرد و افزود: این موضوع در زمان شاه طاغوت ایران هم بود و برخی به امام(ره) تهمت می‌زدند که هدف از این حرکت ریاست‌طلبی است و این نشانه‌ای از تکرار افراد در طول تاریخ است.

وی در توضیح سومین ایراد افراد ثروتمند قوم حضرت نوع(ع) بیان کرد: آن‌ها می‌گفتند اگر قرار است خدا فردی را هم بفرستند باید آن فرد برتر از ما باشد یعنی باید فرشته باشد ولی عقل آن‌ها نمی‌رسید که فرشتگان به علت هم‌جنس نبودن با انسان نمی‌توانند انسان را هدایت کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز داشت: آن‌ها در چهارمین ایراد خود می‌گفتند ما هیچ‌گاه از گذشتگان خود نشنیده‌ایم که بخواهند مردم را به بت‌پرستی دعوت کنند که متأسفانه امروزه پیروی کورکورانه در بین مردم بیشتر شده است.

وی بابیان اینکه متأسفانه آرایش جوانان ما با تبعیت از غربیان عوض‌شده، اظهار داشت: اگر از آن‌ها بپرسیم چرا این‌گونه مدل مویی برای خود انتخاب کرده‌اید در جوابمان خواهند گرفت چون دیگران این کار را می‌کنند ما هم انجام می‌دهیم که این همان منطق کهنه‌ای است که درگذشته هم وجود داشته است.

آیت‌الله سبحانی تهمت جنون زدن به نوح(ع) را آخرین حربه آن‌ها دانست و گفت: این مردم همواره پیامبران و انبیا را به علت خلاف جهت حرکت کردن آن‌ها مجنون می‌خواندند و نوح را هم از اجنه می‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد: در این سوره بیان‌شده که حضرت نوح(ع) به آن‌ها واکنشی نشان نداده ولی در آیاتی دیگر پاسخ این حضرت بیان‌شده است؛ در ایران نظر اکثریت حجت است ولی اکثریتی که طبق قانون بوده و عقل، قرآن و سنت آن را تصویب کرده باشد.
ارسال نظرات