همزمان با ماه رمضان؛

برگزاری ویژه برنامه خواهران در امامزاده سیدحمزه، ابراهیم و عبدالله(ع)

خبرگزاری بسیج: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز با تشریح برنامه های اداره اوقاف برای مردم تبریز در ماه رمضان، گفت: ویژه برنامه خواهران نیز در خصوص مباحث قرآنی و احکام، هر روز راس ساعت 11 تا نماز ظهر در امامزاده سیدحمزه(ع)، سید ابراهیم(ع) و سید عبدالله(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۳۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام رضا جعفری از برگزاری طرح ضیافت الهی در 13 بقعه‌ متبرکه شهر تبریز در ماه رمضان خبر داد و افزود: در این طرح برنامههایی از جمله، ترتیل‌خوانی، پاسخ به مسائل دینی و ... در حال برگزاری‌ است که عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح‌ ضیافت الهی، 12 مبلغ و سه مبلغه‎‎ اعزامی از قم و همچنین 15 روحانی بومی در حال فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار داشت: در طول ماه رمضان، همه روزه در ساعت 14:30 برنامه تفسیر قرآن توسط حجت‌الاسلام دلیر(مبلغ اعزامی از قم) در حال برگزاری بوده و همچنین از ساعت 15 الی 16 نیز برنامه ترتیل‌خوانی و جزءخوانی در امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار این برنامه، مبلغان اعزامی از قم در پارک‌های ابوریحان، خاقانی، ائل‌گلی و عونابن علی حضور پیدا کرده و به پاسخ‌گویی و مشاور مسائل دینی میپردازند که این برنامه با استقبال کم نظیر مردم روبه‌رو شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز، بیان داشت: طرح خیمه‌های معرفت نیز با ارائه‌ غرفه کودک، عرضه محصولات فرهنگی و همچنین پخش فیلم و کلیپ با مضامین معرفتی در طول ماه رمضان در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بحث افطاری ساده نیز همه روزه در امامزاده سیدحمزه(ع) برای 300 نفر افطاری آماده شده و همچنین توسط این اداره از منابع موقوفات، برای 30 هزار نفر نیز در قالب افطاری ساده اطعام داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام رضا جعفری افزود: در قالب طرح تکریم ایتام نیز در روز 13 رمضان در امامزاده سیدحمزه(ع)، آئین افطاری ساده برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: محفل انس با قرآن نیز در روز 14 ماه رمضان، راس ساعت 15 با حضور «عادل الباز» قاری مصری در امامزاده سیدحمزه(ع) برگزار میشود.

وی گفت: در دهمین روز از ماه رمضان نیز در امامزاده عونابن علی(ع) راس ساعت 23:00، آئین مناجات‌خوانی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفری در خصوص وِیژه برنامه‌های شب قدر، تاکید کرد: در لیالی پرفضیلت قدر، برنامه‌هایی از جمله قرآن خوانی، نیایش، ختم دعای جوشن کبیر و... به همراه سحری و افطار در همه بقاع متبرکه شهر تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه رحمت الهی است، اظهار کرد: ویژه برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز را گامی برای استفاده‌ حداکثری از این ماه مبارک و همچنین ترویج فرهنگ معنویت و سوق دادن جوانان به سمت مباحث قرآنی و دینی دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها