خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بازگشت میزان تولید نفت خام در این شرکت در کوتاه‌ترین زمان به سطح پیش از تحریم‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۴۷۳۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، بیژن عالی پور با اعلام این خبر اظهار کرد: مقدار تولید کنونی این شرکت افزون بر روزانه ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه است که سهم مناطق نفت‌خیز جنوب از مجموع صادرات کنونی نفت خام ایران بیش از یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه است و این میزان تولید، پایدار و صیانتی خواهد بود.

وی افزود: افزایش تولید صیانتی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پس از دوران سخت تحریم‌های ظالمانه در حالی حاصل شد که این شرکت از قدیمی‌ترین تأسیسات، ماشین‌آلات و خطوط لوله اصلی و جریانی برخوردار است.

عالی‌ پور با بیان این‌که کار کردن در این شرایط، بسیار دشوار و نیازمند تعمیرات مستمر بوده است، تصریح کرد: رسیدن به حد نصاب تولید به سطح پیش از تحریم‌ها حاصل یک سال و نیم فعالیت شبانه‌روزی است که به همین دلیل از همه همکاران خود در سطوح مختلف عملیاتی و ستادی شرکت قدردانی می‌کنم.

وی همچنین به انجام بیش از ١٧ هزار مورد فعالیت‌های مهندسی و درون چاهی، بیش از ٦٠٠ مورد اصلاحیه‌های فرآیندی، بیش از 3000 مورد تعمیرات اساسی تجهیزات فرآورشی نفت و گاز، بیش از ٢٨٠ مورد تعمیرات اساسی ماشین‌آلات دوار در طول یک سال و نیم اخیر در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد.

عالی پور با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی کارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: سرانجام همانطور که وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کردند، ما ظرف کمتر از ٦ ماه به بیش از ٩٠٠ هزار بشکه افزایش تولید نفت دست یافتیم.

وی، صادرات بیش از ٢ میلیون بشکه‌ای نفت را حاصل تلاش و همت شرکت ملی نفت‌خیز جنوب، شرکت‌های تولیدی تابعه شرکت ملی نفت ایران و همکاری شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) برشمرد و عنوان کرد: انجام این حجم از کار عملیاتی برای عبور کشور از شرایط تحریم فروش نفت، اقدامی بی‌سابقه و یادآور تلاش حماسی کارکنان در دوران دفاع مقدس و بازسازی است.

عالی پور با قدردانی از همه فعالان عرصه نفت به دلیل بازگشت به سقف صادرات پیشین، اظهار کرد: با وجود تحلیل‌های افراد و رسانه‌های بیگانه مبنی بر امکانپذیر نبودن بازگشت سریع تولید و صادرات نفت خام ایران به سطح پیش از تحریم، با برنامه‌ریزی‌های صحیح و تلاش و عزم راسخ کارکنان صنعت نفت در کوتاه‌ترین زمان به حداکثر تولید دست یافته‌ایم تا جایی که این موضوع سبب شگفتی کارشناسان خبره کشورهای صادرکننده نفت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان این‌که این رکورد با وجود همه شرایط موجود امری بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: هم‌اکنون کاهش تولید تکلیفی به حد بسیار ناچیزی رسیده که ظرف ٢ ماه آینده برطرف می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها