خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت ماه رمضان، گفت: رمضان فرصتی مغتنم برای فرهنگ سازی زکات توسط روحانیان است.
کد خبر: ۸۶۹۴۵۷۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در نشستی با مبلغان اعزامی طرح ویژه ماه مبارک رمضان استان سمنان به میزبانی سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی این استان در شاهرود، ضمن اشاره به لزوم فرهنگ سازی در مقوله زکات، بیان داشت: اجرای هر طرح در ابعاد اجتماعی مانند سهمیه بندی سوخت، پرداخت الکترونیک قبوض، ثبت نام اینترنتی و ... نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به خصوص در رابطه با معتمدان و اقشار تاثیرگذاری مانند روحانیان است.

وی افزود: در این راستا ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار مناسب برای اشاعه فرهنگ زکات در کنار فرایضی مانند روزه، نماز، احکام دینی در محافل و مساجد است که مبلغان ما می بایست از این فرصت به دست آمده در ماه میهمانی خدا بهره ببرند.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، همچنین ماه رمضان را فرصتی برای همدردی با نیازمندان توصیف کرد و گفت: پرداخت زکات نمونه بارز احساس مسئولیت در جامعه است.

روحانی نژاد افزود: دین مبین اسلام احکام اجتماعی وسیعی دارد که با بهره گیری از آنها می توان بخش اعظمی از مشکلات جامعه را مرتفع ساخت که زکات از جمله آن ها است لذا مردم می بایست به این مقوله نگاهی جدی داشته باشند و در این بین نقش گروه های تاثیرگذار برجامعه مانند مبلغان و روحانیان، نقشی بی بدیل و تاثیرگذار است.

وی در پایان، بیان داشت: از امام علی(ع) نقل است که می فرمایند، «اَلبَرَكَةُ فى مالِ مَن آتَى الزَّكاةَ وَ واسَى المُؤمِنينَ وَ وَصَلَ القرَبينَ» برکت در مالی است که زکات بپردازد و به مومنان مدد و یاری رساند و به خویشاوندان خود کمک کند لذا اهمیت زکات در دین مبین اسلام ما را بر آن می دارد تا نگاه ویژه ای به این مقوله مهم داشته باشیم.

۶۲۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان به استان سمنان اعزام شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها