خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجدقزوین:
خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری یازدهمین جشنواره قرانی مدهامتان خبر داد و گفت: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره قرآنی می توانند تا 14 مرداد ماه در این جشنواره ثبت نام کنند.
کد خبر: ۸۶۹۴۵۴۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین،حجت الاسلام علی رمضانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: در راستای غنی سازی اوقات فراغت و نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر دینی یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه فعالان قرآنی مساجد توسط ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود که علاقمندان به شرکت در این جشنواره قرآنی می توانند تا 14 مرداد ماه در این جشنواره ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ 20 جز، اذان، ترتیل و تفسیر در مرحله استانی و کشوری و در رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز در مرحله استانی برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: شرط سنی شرکت کنندگان در رشته های قرآنی این جشنواره 18 تا 30 سال است البته در رشته تفسیر محدودیت سنی وجود ندارد و در رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز نیز شرکنندگان باید هشت تا 15 ساله باشند.

وی عنوان کرد: این جشنواره ویژه برادران و خواهران بوده و البته خواهران فقط در رشته های قرائت، حفظ کل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به شرایط و ضوابط عمومی شرکت کنندگان در این جشنواره توضیح داد: تمام شرکت کنندگان باید از فعالان قرآنی مساجد باشند و اولویت نیز با اعضای کانون های فرهنگی نری مساجد است، تکمیل فرم ثبت نام توسط شرکت کنندگان به صورت اینترنتی در پایگاه اطلاع رسانی www.javananemasajed.ir الزامی است البته علاقمندان شرکت در این جشنواره که امکان ثبت نام اینترنتی ندارند می توانند به صورت مراجعه حضوری به دبیرخانه کانون های مساجد استان و یا با ارسال اطلاعات و مدارک مورد نیاز به صورت مکتوب از طریق پست نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کنند.

وی تأکید کرد: تمام شرکت کنندگان فقط مجاز به انتخاب یک رشته به جز رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه هستند و امکان تغییر رشته نیز پس از ثبت نام نهایی وجود ندارد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اعلام کرد: زمان برگزاری مرحله استانی این جشنواره از 23 مرداد ماه تا 30 مهر ماه است و مرحله استانی رشته های مفاهیم و تفسیر قرآن به صورت اینترنتی و مکتوب نیز در آبان ماه صورت می گیرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: مرحله کشوری این جشنواره 23 تا 26 آذر ماه به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان خاطر نشان کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ترغیب و تشویق مدیران کانون به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با ظرفیت های قرآنی در کانون های مساجد از جمله اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها