خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: باید تلاش کرد در این ماه که ماه میهمانی خداست و همه خلایق به ویژه انسان ها میهمان خداوند هستند و از ضیوف الهی پذیرایی می شوند از خود وجودی جدا شده و به خداوند وصل شویم.
کد خبر: ۸۶۹۴۵۲۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به فرا رسیدن ماه پر برکت رمضان اظهار کرد: این ماه ماه خودسازی و خلوت با خداوند است که مسلمانان در آن توجه بیشتری به مسائل معنوی نسبت به ماه های دیگر برای برقراری ارتباط با خدا دارد.

نماینده ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی قزوین تاکیدکرد: نعمت ها، رحمت های الهی، غفران وجود خداوند در این ماه بر بندگان سرازیر و کالای ناچیز در این ماه به بهای سنگینی توسط خداوند خریداری و با بهانه ای کوچک کار خیزی گناهان زیادی بخشیده می شود.


وی افزود: ماه رمضان ماه عبودیت و بندگی، ماه صیام و قیام است،صائم شدن در برابر گناهان و معاصی و قائم شدن در برابر شیطان و نفس شیطانی روزه دار در این ماه علاوه بر اینکه امساک از خوردن و آشامیدن می کند از گناهان نیز امساک می کند.


 مصائبی با بیان اینکه روزه دار در این ماه باید تلاش کند گناهی انجام ندهد گفت: گناهان با زبان و چشم و اعضای دیگر بدن باید کنار گذاشته شود و مراقب بود دچار گناه نشود و در برابر شیطان و نفس شیطانی که تلاش دارد انسان را به گناه وادار کند مقاومت و ایستادگی نماید.


این مسئول راه های مقابله با شیطان را برشمرد و گفت: انسان روزه دار با روزه گرفتن، تلاوت قرآن، دعا و مناجات ونماز، پرداختن به اذکار می تواند در برابر شیطان بایستد و با اعمالش به گناه می گوید نه!

نماینده ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین با توصیه به اینکه بهتر است در این ماه با عظمت که دارای ویژگی های های منحصر به فرد است با اهل اخلاص و و معنویت و بزرگان به گفت و شنود بپردازد.

وی عنوان کرد: احسان، انفاق و صدقه، گذشت، صله رحم، افطاری دادن، دستگیری از نیازمندان و هر کار خیری در این ماه ثواب قابل توجهی دارد و از سوی دیگر پاداش دادن به خواب و نفس کشیدن، تلاوت قرآن و نماز خواندن و غیره دلیلی بر برکت و رحمت الهی در این ماه است.


وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص ماه رمضان گفت: همچنین پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرمودند «ماه رمضان اولش رحمت، میانه اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است» این بیان نورانی بیانگر این است که ما هنوز به عمق وجودی این ماه که ماه برکت است پی نبرده ایم چرا که خداوند به بندگانش لطف ویژه دارد و در این ماه دست و پای شیطان بسته و درهای رحمتش باز است.   


مصائبی در پایان اظهارکرد: امیدواریم در این ماه که ماه میهمانی خداست و همه خلایق به ویژه انسان ها میهمان خداوند هستند و از ضیوف الهی پذیرایی می شوند از خود وجودی جدا شده و به خداوند وصل شویم.

 

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها