خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای تسهیلات و وام های خود اشتغالی در صنعت کشاورزی می تواند تولید محصولات کشاورزی را متنوع و نجات بخش این صنعت باشد زیرا با توجه به عدم حمایت از برخی محصولات کشاورزی، کشاورز مجبور است برای کسب سود مناسب محصولاتی را کشت کند که بیش از دیگر محصولات مورد حمایت قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۶۹۴۵۱۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید ناصر موسوی لارگانی درباره تزریق وام های خود اشتغالی در صنعت کشاورزی، خاطر نشان کرد:وام های خوداشتغالی با نرخ بهره کم می تواند فرصت های شغلی زیادی در عرصه کشاورزی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: وی افزود: وام های خوداشتغالی برای فارغ التحصیلان کشاورزی می تواند بسیار باصرفه باشد در دولت گذشته و کنونی وام هایخود اشتغالی دنبال شده است اما انتظار داریم با توجه به ظرفیت های صنعت کشاورزی نگاه ویژه به این گونه وام ها در صنعت کشاورزی شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکهسوء مدیریت، قاچاق کالا و واردات بی رویه بسیاری از محصولات کشاورزی که روزگاری جایگاه مناسبی در تولید داشتند را از گردونه اقتصاد کشاورزیحذف کردند، ادامه داد: با حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانیم بسیاری محصولات کشاورزی که به علت بی توجهیکارایی لازم را دیگردرعرصه تولید ندارند را دوباره فعالکنیم.
وی ادامه داد: بطور مثال صادرات محصولات پنبه و ابریشم می تواند برای اقتصاد کشاورزی ما ارزآوری داشته باشد اما با بیتوجهی به این محصول موجب شد تا تولیدات این محصول مانند گذشته بهینه نباشد این در حالیست که اگر خواهان کاشت، داشت و برداشت محصولات متنوع در صنعت کشاورزی هستیم باید تولید تمامی محصولات کشاورزی را مورد حمایت قرار دهیم.
موسوی لارگانی افزود: برخی از محصولات کشاورزی که برای تولید نیازی به مقادیر زیاد منابع آبی ندارند نباید به علت عدم حمایت حذف شوند زیرا محصولاتی که با حداقل منابع آبی تولید می شوند بدیهی است که می تواند برای اقتصاد کشاورزی ما مثمرثمر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها