خبرهای داغ:
مسؤول بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان در عرصه‌های چهارده‌گانه اقتصاد مقاومتی به دستاوردهای مطلوبی رسیده‌ایم که هزار و 47 مورد پرورش دام سبک و سنگین بخشی از این دستاوردهاست.
کد خبر: ۸۶۹۴۵۰۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسین فرهادی عصر دوشنبه در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی محصولات اقتصاد مقاومتی برای 12 هزار نفر در استان قم اظهار کرد: 22 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برپا شده و 250 جلسه مختلف با دستگاه‌های استانی به منظور توانمند کردن بدنه مردم برای ورود به تولید محصولات اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای ترویج فرهنگ تولید محصولات اقتصاد مقاومتی در مساجد دنبال شده است، تصریح کرد: با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان در 14 عرصه اقتصاد مقاومتی به دستاوردهای مطلوبی رسیده‌ایم که ایجاد 47 مورد کارگاه قارچ خوراکی، 97 مرکز پرورش آبزیان، 65 مرکز پرورش ماکیان و هزار و 47 مرکز پرورش دام سبک و سنگین بخشی از این دستاوردها است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده سپاه استان قم سه هزار و 570 مورد اشتغال در سطح استان ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی سپاه استان قم در سال جاری 340 کارگاه تولیدی را راه‌اندازی می‌کند، اظهار کرد: به منظور فعالیت در راستای افزایش تولید و کمک به وضعیت اقتصادی خانواده‌های روستایی سه برنامه اجرایی در دستور کار قرار گرفته است که تغییر الگوی کشت به منظور ارتقا بهره‌وری آب در واحدهای کشاوری یکی از این برنامه‌هاست.

فرهادی با اشاره به اینکه تغییر الگوی کشت نیازمند ارائه تسهیلات ارزان قیمت با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان است، گفت: برای فرهنگ‌سازی در این راستا نیازمند 100 میلیون تومان اعتبار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح ایجاد، تجهیز و توسعه کارگاه‌های کوچک فرآوردهای لبنی مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا کارگاه‌های فرآورده‌های لبنی به 180 مورد افزایش یافته و در این کارگاه‌ها 540 نفر اشتغال پیدا کرده‌اند.

فرهادی پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات مردمی را راهکاری برای افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: سازمان بسیج به عنوان یک دستگاه حمایتی طی سال‌های اخیر به توسعه مشاغل خانگی ورود پیدا کرده است و امیدواریم با دستور مسؤولان استانی از اعتبارات صندوق کارآفرینی برای تقویت این حرکت استفاده شود.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف برای رفع مشکلات مردم پیشتاز است، عنوان کرد: در صورت تایید مسؤولان استانی بسیج سازندگی سپاه استان قم به عنوان یک دستگاه‌ها حمایتی می‌تواند صدور مجوزها، بازدیدهای میدانی و نظارت‌ها بر عملکرد مشاغل خانگی را با هماهنگی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم دنبال کند.

وی از جایگاه اقتصاد مقاومتی در نگاه مسؤولان استانی یاد کرد و افزود: بدون مشارکت آحاد مردم و استفاده از سرمایه‌های خرد نمی‌توان در حوزه اقتصاد مقاومتی به نتایج مورد نظر برسیم.

فرهادی با تأکید بر اینکه تعاریف بسیاری از اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود، تصریح کرد: اقدامات تبیین در حوزه اقتصاد مقاومتی به پایان رسیده است و اکنون مسؤولان باید برنامه‌های عملیاتی و اجرایی خود را در دستور کار قرار دهند.

وی به حضور کارآفرینان برتر کشوری در استان قم اشاره کرد و ادامه داد: حضور برخی از شخصیت‌ها در استان قم ظرفیت‌های این استان را تقویت کرده است که تولیدگران تازه‌کار می‌توانند با الگوبرداری از آنها در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی استان مشارکت مطلوبی داشته باشند.

مسؤول بسیج سازندگی استان قم یادآور شد: برخی از اماکن دستگاه‌های اجرایی بدون استفاده است که در صورت مشارکت مدیران استانی می‌توان از این فضاها برای توسعه فعالیت کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط استفاده کرد.
ارسال نظرات