کارشناس مسائل منطقه گفت: وساطت لابی صهیونیستی موجب شد که دبیر کل سازمان ملل عربستان را از لیست ناقضان حقوق کودکان حذف کند و این آخرین میخی بود که بر تابوت سازمان ملل کوبیده شد. ...
کد خبر: ۸۶۹۴۴۷۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  هفته گذشته، تنها با گذشت چند روز از انتشار گزارش سالانه سازمان ملل در خصوص ناقضان حقوق بشر و نام عربستان به عنوان مسئول ۶۰ درصد تلفات کودکان در یمن، دبیر کل سازمان نام عربستان را از این فهرست خارج کرد! بان کی مون در دفاع از این اقدام بی سابقه که با فشار گسترده عربستان و متحدانش انجام گرفته، آن را یکی از دردناک ترین تصمیمات خود دانست و اظهار کرد” این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.”
حسن هانی زاده  در خصوص این اظهارات بانکی مون  گفت: با توجه به اینکه عربستان سعودی در طول ۵ سال گذشته مرتکب جنایات بی شماری علیه بشریت  به ویژه کودکان در یمن، سوریه و عراق شده؛ دبیر کل سازمان ملل در سال آخر دبیر کلی خود قصد داشت طی اقدامی کاملا دقیق و انقلابی نام عربستان را جز کشورهای ناقض حقوق کودکان قرار بدهد.
این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه هدف بان کی مون هم بازسازی مشروعیت بین المللی یعنی سازمان ملل بود، تصریح کرد: از آنجایی که عربستان سعودی در کنار رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات بی شمار علیه کودکان نقش مهمی را ایفا می کند،  لذا آل سعود با استفاده از نفوذ لابی صهیونیستی، بان کی مون را تحت فشار قرار داده و تهدید کردند که در صورت چنین اقدامی، عربستان کمک مالی خود را به نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل قطع خواهد کرد.
وی افزود: هر چند که این مسئله چندان مهم نیست اما وساطت  لابی صهیونیستی موجب شد که دبیر کل سازمان ملل عربستان را از لیست ناقضان حقوق  کودکان حذف کند و این آخرین میخی بود که بر تابوت سازمان ملل کوبیده شد.
هانی زاده ابراز کرد: آل سعود و رژیم صهیونیستی به عنوان دو غده سرطانی در پیکره جهان اسلام و منطقه تلقی می شوند و اکنون عربستان سعودی تلاش می کند که ضمن استفاده از لابی صهیونیستی، پای رژیم اسرائیل رابه منطقه باز کند و در آینده نیز شاهد خواهیم بود که به دلیل  نقش تخریبی عربستان و همسویی آن با اسرائیل، سفارت خانه های رژیم صهیونیستی در کشورهای حوزه عرب کشورهای خلیج فارس مانند بحرین ،امارت، قطر و کویت بازگشایی خواهد شد.
وی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان یک عامل مزاحم در خلیج فارس برای بر هم زدن امنیت حضور فیزیکی  خواهد داشت و لذا عربستان سعودی به عنوان جنایت کارترین رژیم منطقه سعی می کند با همکاری رژیم صهیونیستی،  پای آن را به منطقه باز کند.
این کارشناس مسائل منطقه بااشاره به جنایات عربستان در ارسال کمک های مالی به گروهک های تروریستی در سوریه، فلسطین و عراق خاطرنشان کرد: عربستان سعودی به دلیل نقش مهم در ارتکاب حادثه ۱۱ سپتامبر  و همچنین فاجعه منا، با  توجه به اینکه لابی های صهیونیستی نیز از این رژیم حمایت می کند، جنایت کار ترین رژیم در جهان می باشد.
انتهای پیام/
آرمان کرمان
ارسال نظرات