حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدی، با اشاره به تفسیر آیات قرآن کریم،از اعطای پاداش بزرگ به کسانی خبر داد، که در آزمایش های الهی صبر پیشه کنند.
کد خبر: ۸۶۹۴۴۷۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ یکی از اساتید و مفسران حوزه علمیه قم در مصلی امام حسین علیه السلام فارسان، به تفسیر آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهدی، با اشاره تفسیر آیات 148 و 155 سوره مبارکه بقره اظهار کرد: آیه 148 سوره بقره درباره تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به سوی کعبه است، که مورد تمسخر یهودیان مدینه قرار گرفت و می گفتند دینی که قبله ثابتی ندارد قابل اعتماد نیست، در حالی که قبل از تغییر قبله مسلمانان را پیرو دین یهود می دانستند، چون به سوی قبله آنها نماز می خواندند.

مجتهدی افزود: در این آیه خداوند جواب یهودیان را می دهد و می فرماید: «برای هر قومی قبله ایست که رو به سوی آن می کند، پس (به جای مجادله درباره قبله) در اعمال خیر از هم سبقت گیرید و هر جا باشید خدا همه شما را حاضر می کند که او بر هر چیزی قادر است.

مجتهدی ادامه داد: در آیه 155 سوره بقره خداوند از امتحان مومنین خبر می دهد و تاکید می کند که آنها را با ابتلاء به ترس، گرسنگی، زیان مالی و جانی و کاهش محصولات آزمایش می کند و به کسانی که از این آزمایش ها سرافراز بیرون آیند و صبر پیشه کنند پاداش بزرگی خواهد داد.

گفتنی است: جلسات تفسیر در طول ماه مبارک رمضان هر روز بعد از جزء خوانی در مصلی امام حسین(علیه السلام) فارسان برگزار می شود.

ارسال نظرات