خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی سپاه ناحیه امام علی(ع) تاکستان:
مسئول نمایندگی سپاه ناحیه امام علی(ع) تاکستان اذعان کرد: حضرت خدیجه در 24 سالی که در کنار پیامبر زندگی کردند همیشه یار و یاور پیامبر اکرم بودند.
کد خبر: ۸۶۹۴۴۶۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

 حجت الاسلام رضا صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام علی(ع)شهرستان تاکستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در آستانه سالروز وفات حضرت خدیجه کبری بیان کرد: حضرت خدیجه(س) از بزرگترین زنان قریش به شمار می‌آمد که او را طاهره و سیده زنان قریش نیز  می خواندند.

وی گفت: حضرت خدیجه کبری(س) وقتی استعداد و لیاقت و شخصیت پیامبر گرامی اسلام قبل از بعثت را شنیده بود و امانت داری او را فهمیده بود باعث شیفتگی حسب و نسب ، لیاقت و شخصیت و خصال پسندیده او گردید.

صادقی افزود:  به دلیل همین ویژگی‌های عنوان شده بود که وقتی ابوطالب برای خواستگاری خدیجه(س) برای پیامبر رفتند به راحتی بپذیرند و همسر نبی اسلام گردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) زندگی سراسر شور و نشاط خود را در کنار خاتم الانبیا آغاز کردند که ثمره این ازدواج به نقل تاریخ 6فرزند است که فرزندان ایشان ذکور ایشان قبل از بعثت پیامبر از دنیا رفته اند ولی دختران زمان نبوت را درک کرده اند.

وی گفت: حضرت خدیجه در 24 سالی که در کنار پیامبر زندگی کردند همیشه یار و یاور پیامبر اکرم بودند و در زمان آشکار کردن پیامبری وقتی مشرکین او را اذیت و آزار می دادند این خدیجه کبری بود که پرستاری او را می کردند و زخم های او را مرهم می گذاشت.

مسئول نمایندگی سپاه ناحیه امام علی(ع)تاکستان با اشاره به فضایل حضرت خدیجه اظهار کرد: او نخستین بانویی بود که به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد و او را تصدیق کرد و او را کمک نمود که پیامبر اکرم در این خصوص می فرمایند:خداوند بهتر از او زنی به من نداده ،او بود که به من ایمان آورد هنگامی که مردم کفر ورزیدند.

وی اضافه کرد: حضرت خدیجه(س)پیامبر اکرم را تصدیق می‌نمودند در زمانی که  مردم او را تکذیب نمود و او بود که در مال خود با من مساوات کرد( مرا بر خود مقدم کرد) در وقتی که مردم محرومم کردندو از او بود که خداوند فرزندانی به من روزی کرد و از زنان دیگر نسبت به فرزند محرومم کرد.

صادقی در خاتمه متذکر شد: ویزگی های برجسته دیگر خدیجه کبری این بود که تمام مال و ثروتی که داشت در راه پیشبرد اهداف اسلام خرج کرد و پیامبر فرمودند: یکی از عوامل مهم پیشرفت اسلام ثروت همسرم خدیجه بود.

7001/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها