خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین بیان کرد: قلب انسان روزه باشد بهتر است از روزه زبان و اگر زبان نیز روزه باشد بهتر است از روزه شکم است، پس بالاترین مرحله روزه آن است که قلب انسان نیز روزه باشد.
کد خبر: ۸۶۹۴۴۴۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،نشست اخلاقی کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع)قزوین با حضور حجت الاسلام معبودی مسئول نمایندگی سپاه صاحب الامر(عج)قزوین در حسینیه این ناحیه برگزار شد.

 حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با تبریک ماه مبارک رمضان به سفارشات پیامبر اکرم(ص) به ابوذر اشاره کرد و گفت: ابوذر به تمام وصایایی که پیامبر(ص)به او سفارش داده بود دقیقا عمل کرده اند طوری که پیامبر در مورد ایشان می‌فرماید: «منا اهل البیت» و فرموده اند زیر آسمان کبود خدا از ابوذر صادق تر پیدا نمی شود.

وی بیان کرد: ابوذر بعد از رحلت پیامبر(ص) شبانه با حضرت زهرا (س) به منازل انصار می رفتند و ایشان را به بیعت با علی (ع) دعوت می کردند و بعد پیامبر (ص) به علت امر به معروف و نهی از منکر به ربضه تبعید شده و در آنجا رحلت کرد.

حجت الاسلام معبودی یادآور شد: پیامبر(ص) بعد از درخواست ابوذر از ایشان برای نصیحت،فرمودند: «شما انسان کریمی هستی» و  اگر این نصیحت را حفظ کنی، خداوند رحمتش را به شما دو چندان می کند.

این مسئول افزود:  واژه کریم در قرآن فراوان به کار رفته است و در قرآن رزق جوانان را کریم معرفی کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به روایتی در خصوص روزه داری گفت: قلب انسان روزه باشد بهتر است از روزه زبان و اگر زبان نیز روزه باشد بهتر است از روزه شکم است، پس بالاترین مرحله روزه آن است که قلب انسان نیز روزه باشد.

وی تصریح کرد: اولین سفارشی که پیامبر(ص) برای حضور قلب فرموده این است که طوری خداوند را عبادت کن که انگار خداوند شما را می بیند و شاهد اعمال و رفتار شما می باشد.

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها