حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری گفت: گناه، ‌لجن زاری است که مانع رسیدن انسان به هدف و کمال می شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۴۳۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ استاد حوزه و دانشگاه در جلسه اخلاق کارکنان پایور ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به گذر زودهنگام فرصت طلایی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، اول سال ائمه معصومین علیهم السلام و بزرگان دین است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری، با اشاره به اهمیت موعظه و نیاز مداوم انسان به تذکر و یادآوری و موعظه، گفت: حضرت علی علیه السلام، گاهی به جُبَیرِه از یاران خویش می فرمود، مرا موعظه کن؛ جبیره خجالت می کشید و عرض می کرد؛ یا علی، چگونه من شما را موعظه کنم؛ حضرت می فرمودند، انسان همواره نیاز به موعظه دارد.

وی، با اشاره به هدف از خلقت انسان که همانا رسیدن به کمال می باشد، تصریح کرد: خداوند فرموده است که انس و جن را برای عبادت آفریدم و نقطه مقصد این دو مخلوق عبادت عنوان شده است؛ زیرا تنها انسان و جن هستند که در بین موجودات دارای اختیار می باشند.

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: کمال، هدفی است که برای یک موجود در خلقت آن در نظر گرفته شده و اگر به آن هدف برسد، به کمال رسیده است.

حجت الاسلام جعفری، اولین شرط رسیدن به کمال را خواستن دانست و افزود: تا موقعی که انسان خودش نخواهد، اگر تمام عالم هم دست به دست هم بدهند، او به هدف نمی رسد.

وی، اصل عبادت را مربوط به سیر درونی دانست و گفت: درون باید متحول بشود تا در قلب، فکر و اندیشه انسان تحولی صورت پذیرد؛ که این سیر تدریجی است و یک شبه پیدا نمی شود و نمی توان در یک شب خود را کاملاً عوض کرد.

استاد حوزه و دانشگاه، رفتن به سوی خدا و رسیدن به هدف را مستلزم اراده ای درونی و حرکتی تدریجی دانست و تأکید کرد: فقط یک نفر می تواند راه صد ساله را یک شبه بپیماید و آن شهید است.

دکتر جعفری گفت: چون شهید همه هستی خود را فدا می کند، عادلانه است که خداوند نیز او را یک شبه به هدف می رساند و راه صدساله را یک شبه می تواند طی کند.

وی، در ادامه از فرصت کوتاه عمر سخن گفت و اظهار کرد: از آنجایی که در عالم آخرت جایی برای رشد انسان و حرکت به درجات بالاتر نیست، باید از زمان کوتاه عمر دنیوی استفاده کنیم و زمینه های تعالی در آخرت را فراهم نماییم.

استاد اخلاق در ادامه به اهمیت پرهیز از گناه برای رسیدن به هدف متعالی اشاره کرد و گفت: گناه،‌لجن زاری است که مانع رسیدن انسان به هدف و کمال می شود و ترک حرام، مقدمه ای برای انجام واجبات دین به شمار می رود.

حجت الاسلام جعفری، چشم را دریچه ورود دشمن دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت و کنترل چشم و گوش، که مبادی ورود اطلاعات دیداری و شنیداری ما می باشند، هرچند سخت است؛ اما نخستین قدم برای ترک گناه و انجام واجبات به منظور رسیدن به هدف نهایی و کمال واقعی می باشد.

وی، در پایان تأکید کرد: آغاز سیر درونی برای رسیدن به کمال را بهتر است از همین ماه مبارک رمضان آغاز کنیم و از این فرصت طلایی برای تحول درونی وجود خویش بهره ببریم، تا بتوانیم ان شاءالله عید سعید فطر را جشن بگیریم.

ارسال نظرات