برگزاری یازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و عترت استان کرمان در ماه رمضان امسال فعالین قرآنی را به تکاپو انداخته است تا هرچه بهتر این نمایشگاه را برگزار کنند.به سراغ جناب آقای مرتضی ترک زاده مدیرعامل موسسه معارف قرآنی اما ...
کد خبر: ۸۶۹۴۳۴۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   برگزاری یازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و عترت استان کرمان در ماه رمضان امسال فعالین قرآنی را به تکاپو انداخته است تا هرچه بهتر این نمایشگاه را برگزار کنند.به سراغ جناب آقای مرتضی ترک زاده مدیرعامل موسسه معارف قرآنی امام خمینی(ره)یکی از غرفه داران این نمایشگاه رفتیم.
موسسه معارف قرانی امام خمینی(ره) را برای ما معرفی کنید.
بنیانگزار این موسسه مرحوم حجت الاسلام مهدی رضایی (رئیس دبیر خانه کانون های مساجد استان) بودن. از مهرماه سال ۱۳۹۴به صورت جدی دربحث حفظ وقرائت تخصصی قرآن کارخودش را آغاز کرده است و کرسی های تلاوت برای علاقه مندان ونخبگان قرآنی برگزار می کند وتا الان دربحث حفظ وقرائت تخصصی قرآن سعی داشتیم قاریان نوجوان پرورش دهیم.این موسسه دوگروه تواشیح متشکل ازنخبگان قرآنی نیز دارد که به مناطق مختلف اعزام می شوند.
دلیل حضور موسسه در نمایشگاه قرآن چیست ؟
موسسه معارف قرآنی امام خمینی (ره)با اینکه زیرمجموعه ی سازمان تبلیغات است اما بدلیل فعالیت هایی که طی این چند ماه در بحث حفظ و قرائت تخصصی انجام داده است از طرف اداره ی ارشاد اسلامی جهت حضور در نمایشگاه دعوت شده است.
چه چیزی را برای عرضه در نمایشگاه آماده کرده اید؟
دراین نمایشگاه بیشتر مسئله تبلیغ از موسسه و ثبت نام تخصصی است.دوستان علاقه مند می توانند دراین غرفه ثبت نام کنند وبعداز پایان نمایشگاه از این افراد تست گرفته می شود و کلاس ها شروع می شود.ناگفته نماند در ایام برگزاری نمایشگاه ، موسسه معارف قرآنی امام خمینی(ره) ۹ کرسی تلاوت قرآن دارد که هر شب دراین غرفه توسط قاریان نوجوان برگزار می شود. (موسسه معارف قرآنی امام خمینی(ره)،شماره فرقه ۶۳)
نظرشما درباره ی محل برگزاری نمایشگاه چیست؟
محل نمایشگاه نسبت به سال های قبل که در حسینه ثارالله برگزار می شد و به دلیل برنامه جمع خوانی قرآن امسال در مکان برگزار شده، مناسب نیست اما این مزیت رادارد که در ماه رمضان،ماه قرآن برگزار می شود.
چه پیشنهادی پیرامون برگزاری نمایشگاه دارید؟
مسئله ی قرآن، مسئله ی بسیار مهمی است .بهتراست همه ی ارگان های دولتی جهت برگزاری این نمایشگاه ها تلاش کنند نه فقط یک ارگان خاص زیرا بودجه ای که برای این مسائل در نظر گرفته می شود بسیارکم است.
این نمایشگاه از ۲۳ خرداد تا ۱ تیر است و ساعت بازدید عصرها  ۱۶ تا ۲۲، آدرس: خیابان ابوحامد، جنب یخدان مویدی، کوچه ۵، برگزار می شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات