خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی:

سمن‌ها برای تقویت نهاد خانواده گام بردارند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: سمن‌ها باید برای تقویت نهاد خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی در آذربایجان غربی قدم بردارند.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۸۶
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، شهلا تاجفر اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مختلف باید برای کاهش آسیب‌‍‌های اجتماعی و تقویت نهاد خانواده با دستگاه‌های اجرایی مختلف مشارکت کنند و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه توجه داشتن به زنان و جوانان در واقع به معنای بها دادن به نخستین پایگاه اجتماعی یعنی «خانواده» است، اضافه کرد: خانواده به معنای واقعی کلمه اصلی‌ترین و زیربنایی‌ترین نهاد جامعه، منشاء فرهنگ‌ها و تمدن‌ها معرفی شده است.

تاجفر خاطرنشان کرد: حمایت از بنیان خانواده و هدایت کردن آن به جایگاه و خاستگاه اصلی آن موجب اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضل‌های مختلف می‌شود، همین طور عکس این موضوع صادق است به طوری که غفلت از خانواده انحطاط جامعه را به دنبال دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اظهار به اینکه در همه برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و سطوح مختلف جامعه باید برای تعالی و تأمین مصالح خانواده گام برداشت، گفت: پاسداری از نخستین رکن هر جامعه به طور قطع تقویت معنوی محیط را به دنبال دارد.

تاجفر با اشاره به اینکه کارشناسان، سازمان‌ها، صاحب‌نظران و تئوری‌‌پردازان بر اهمیت خانواده و تأثیر آن در سلامت اخلاقی جوانان متفق‌القول هستند، اضافه کرد: متاسفانه این موضوع را نمی‌توان از نظر دور نگه داشت که خانواده‌ها امروز در معرض‌ آسیب‌های جدی فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی فعالیت در حوزه زنان و خانواده را دارای پیچیدگی و حساسیت زیادی دانست و بیان داشت: با وجودی که انجام دادن کار تربیتی، فرهنگی و اجتماعی در این زمینه دشواری خاصی دارد ولی نباید آن را به حاشیه برانیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد برای ریشه‌کن‌سازی معضل‌های اجتماعی را خواستار شد و گفت: سمن‌‌ها به دولت و مقامات تصمیم‌گیرنده در این زمینه کمک کنند.

وی با اظهار اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سرلوحه امور قرار گیرد، بیان داشت: هر سازمان و تشکل مردم‌نهاد به سهم خود در این زمینه برای ایفای نقش قدم‌های بلندی بردارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار