خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با همت و تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تا دو سال دیگر موضوع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه به سر انجام می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۸۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سید هادی بهادری به تشریح اهمیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه پرداخت و اظهار داشت: بررسی‌های لازم بر روی قابلیت‌ها وظرفیت‌های ارومیه انجام شده است و مزیت‌ها و تفاوت‌های منطقه آزاد با منطقه ویژه اقتصادی نیز آنالیز شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی‌های انجام شده نشام می‌دهد که با توجه به قابلیت‌های ارومیه، صدور مجوز منطقه ویژه اقتصادی برای این شهر مطلوب‌تر و راحت‌تر است.

وی گفت: منطقه آزاد تجاری بیشتر جنبه تک‌فروشی اجناس را به همراه دارد و با توجه به اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در نزدیکی ارومیه قرار دارد صدور چنین مجوزی را برای شهر ارومیه ناممکن می‌کند.

بهادری تصریح کرد: به نظر می‌رسد به جای اینکه بازار مصرف ترکیه در اینجا رونق داده شود بهتر است بازار اشتغال و تولید گسترش یافته و با ایجاد معافیت‌های مالیاتی و سرازیر کردن سرمایه‌گذاران در این شهر به اقتصاد استان و کشور کمک کرد.

وی بیان کرد: بهتر است بر روی اقتصاد منطقه برنامه‌ریزی شود و تلاش می‌شود با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه زمینه اشتغالزایی برای مردم این منطقه به وجود آید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد زمینه رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم برنامه پیش‌روی ما ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه است.

بهادری خاطرنشان کرد: قبلا این موضوع در مجلس طرح شده بود و تا جاهایی نیز پیش رفته بود ولی بنا به مشکلاتی این طرح لغو شد و ما نیز اکنون به دنبال بهبود بخشیدن به آن و جریان انداختن دوباره طرح هستیم.

وی با اظهار امیدواری برای راه‌اندازی منطقه‌ ویژه اقتصادی در ارومیه بعد از دو سال افزود: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه با همت و تلاش امکان پذیر است چنانچه در سه سال اخیر شاخص‌های احیای دریاچه ارومیه با همت و تلاش بهبود یافت ولی متاسفانه در این مدت شاخص‌های توسعه اقتصادی استان تغییری نکرده است و در این زمینه با تنزل مواجه هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درشاخص‌های مدیریتی توسعه استان و مدیریت شهری و سرمایه‌گذاری با تنزل مواجه هستیم و چنانچه بتوانیم سازمان اقتصادی تشکیل دهیم بعد از سه سال می‌توانیم به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

ارسال نظرات