خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی:

احداث راه دسترسی به معادن شاخص ۳ شهر آذربایجان غربی به پایان رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: احداث راه دسترسی به معادن شاخص سه شهر تکاب، پیرانشهر و مهاباد در جنوب آذربایجان غربی به پایان رسید.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۸۱
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری با اشاره به مهمترین عملکرد اردیبهشت ماه و اقدامات محوری استان در بخش کارگروه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در این باره استخراج مواد معدنی از معادن و تولید محصولات صنعتی در واحدها و صنف تولیدی انجام و اطلاعات محصولات منتخب شامل مواد معدنی، محصولات صنعتی و یا کالاهای مهم جمع آوری شد.

اسکندری با بیان مهمترین مصوبات و اقدامات کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان گفت: در این زمینه نیز استفاده از قانون رفع موانع تولید به منظور حداکثر بهره‌برداری و بهره‌مندی از معافیت گمرکی برای ورود ماشین‌آلات واحدهای تولیدی حتی زیرپوشش سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها صورت گرفت.

اقتصاد مقاومتی در استان آذربایجان غربی فرهنگ سازی می‌شود

به گفته وی، ارتقاء بهره‌وری، توسعه صادرات غیرنفتی، ارتقاء توان تولید ملی، توسعه عدالت اجتماعی، برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و مردمی کردن آن از برنامه‌های محوری اقتصاد مقاومتی در استان است.

اسکندری افزود: از سوی دیگر در اردیبهشت امسال، مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی بررسی و بازدیدهای نظارتی از واحدهای صنعتی نیز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی، بازدید از تعداد 16 واحد تولیدی راکد، نیمه فعال، و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی به منظور اجرای طرح پایش و شناسایی و فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال نیز انجام شد.

اساسی ترین محور بخش معدن استان، تامین زیرساخت های مورد نیاز است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد بخش معدن این سازمان اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، وجود معادن و منابع طبیعی است بنابراین یکی از اساسی‌ترین محورها در بخش معدن، سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تولید است که از ضرورت‌های افزایش تولید ملی نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: بنابراین در شرایط اقتصادی حاضر و با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین فرصت‌های مورد توجه، برنامه‌ریزی در بخش معدن و ظرفیت‌های بالقوه در داخل استان است.

اسکندری اظهار داشت: بنابراین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور بهره‌مندی از تسهیلات مذکور و با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نسبت به پیگیری اجرای پروژه‌های زیرساخت معادن در معادن بزرگ و مناطق معدنی اقدام کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: در این ارتباط، پروژه‌های ایجاد راه‌های ارتباطی شامل احداث راه دسترسی به معادن تکاب، پیرانشهر و مهاباد در سال‌های گذشته انجام شد.

عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن آذربایجان غربی آغاز شد

وی افزود: از سوی دیگر عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن منطقه ایواوغلی– سیه‌باز خوی به طول 23 کیلومتر با اعتبار 100 میلیارد و 122 میلیون و 30 هزار و 761 ریال آغاز شد.

اسکندری میزان ذخیره قطعی گواهینامه کشف صادره استان را رقم دو هزار و 428 عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن، مساحت محدوده‌های گواهینامه‌های کشف صادره نیز 5.65 کیلومتر مربع بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در اردیبهشت امسال، 201 فقره پروانه کسب توسط اتحادیه‌های مرکز استان و 510 فقره نیز توسط شهرستان‌ها صادر شد.

به گفته وی، در بخش اداره بازرگانی خارجی نیز 293 فقره ثبت سفارش شده و علاوه بر آن 18 فقره کارت بازرگانی، 55 پیله‌وری و 305 کارت مرزنشینی صادر شد.

انجمن تولیدکنندگان فرش دستباف در استان آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اهم اقدامات حوزه فرش در اردیبهشت سال 95 تصریح کرد: در این زمینه مراحل راه‌اندازی انجمن تولیدکنندگان فرش دستباف استان در حال پیگیری است.

وی به بیان اقدامات بخش نظارت و بازرسی سازمان پرداخت و گفت: در این ارتباط 16 هزار و 965 بازرسی انجام و 705 تخلف با دو میلیارد ریال کشف شد.

اسکندری تعداد بازرسی صورت گرفته از واحد آرد و نان را چهار هزار و 583 مورد عنوان کرد و افزود: در این باره نیز 207 پرونده تشکیل و 232 تخلف به ارزش 206 میلیون ریال کشف شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار