خبرهای داغ:
در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مطرح شد

تقدیر از سپاه استان قم به خاطر حمایت از توسعه کارگاه‌های تولیدی

اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سومین جلسه خود از عملکرد سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در حمایت از کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط تقدیر کردند.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۶۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم با حضور نمایندگان و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی استان با محوریت تشریح فعالیت‌های سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار و خواسته‌های مورد نیاز برای توسعه این اقدامات مطرح شد.

در ابتدای این جلسه معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) طی سخنانی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مورد لزوم استقلال اقتصادی نظام اسلامی تصریح کرد: دوری از وابستگی‌های غذایی یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی است؛ فعالیت نهادها و سازمان‌ها باید به صورت مستمر اجرایی شدن مراحل مختلف اقتصاد مقاومتی را به دنبال داشته باشد.

رضا فقیهی با تاکید بر اینکه بسیج بدون هزینه‌های دولتی اهداف اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: تامین امنیت غذا و درمان و افزایش کمی و کیفی تولید اقلام مورد نیاز در این عرصه‌ها، مورد توجه بسیج سازندگی قرار گرفته است. اکنون کمک به دولت برای ایجاد کارگاه‌های کوچک خانگی توسط بسیجیان استان‌های مختلف کشور انجام می‌شود.

همچنین مسؤول بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی محصولات اقتصاد مقاومتی برای 12 هزار نفر در استان قم یادآور شد: 22 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برپا شده و 250 جلسه مختلف با دستگاه‌های استانی به منظور توانمند کردن بدنه مردم برای ورود به تولید محصولات اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

سید حسین فرهادی با بیان اینکه اقدامات لازم برای ترویج فرهنگ تولید محصولات اقتصاد مقاومتی در مساجد دنبال شده است، تصریح کرد: با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان در 14 عرصه اقتصاد مقاومتی به دستاوردهای مطلوبی رسیده که ایجاد 47 کارگاه قارچ خوراکی، 97 مرکز پرورش آبزیان، 65 مرکز پرورش ماکیان و هزار و 47 مرکز پرورش دام سبک و سنگین بخشی از این دستاوردهاست.

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری قم از مشکلات بخش صنایع غذایی استان قم یاد کرد و ادامه داد: میان دستگاه‌های نظارتی باید هماهنگی‌ها افزایش یابد تا بتوانیم برخی از مشکلات این بخش را رفع کنیم.

مجید آوری‌فر نبود مرزبندی میان واحدهای صنفی و صنعتی را یکی از مشکلات استان قم برشمرد و افزود:‌ اعتبارات صندوق کارآفرینی امید تعریف شده است و برای افزایش این اعتبارات باید اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم درخواست لازم را به مسؤولان کشوری ارائه دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم هم در این جلسه با تاکید بر اینکه تکمیل کردن چرخه تولید در بخش‌های مختلف استان باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد،‌ مطرح کرد:‌ استفاده از مشارکت مردمی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است که در این راستا باید نگاه عملیاتی به قانون حمایت از مشاغل خانگی داشته باشیم.

سید حسن رضوی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدون مشارکت آحاد مردم و کاهش هزینه‌های تولید امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: امیدواریم با تصویب قوانین مورد نیاز و اقدامات اجرایی در راستای حمایت از کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط گام‌های مناسبی برداشته شود.

همچنین معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم نیز در این جلسه اظهار کرد: 250 عنوان برای مشاغل خانگی تعریف شده است که 90 مورد آنها در استان قم دنبال می‌شود‎ و این مشاغل با وجود کم هزینه بودن سرمایه‌های درآمدی بسیاری را برای مردم به دنبال دارند به همین علت نباید نسبت به حمایت از آنها غافل باشیم.

یونس عالی‌پور با اشاره به اینکه وجود کالاهای خارجی در قم بخش قابل توجهی از سرمایه گردش مالی سفرها را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: برای افزایش استفاده از ظرفیت‌های مردمی باید توسعه صنایع دستی بومی استان قم در دستور کار بسیج سازندگی سپاه استان قم قرار گیرد.

استاندار قم هم در این جلسه با بیان اینکه مسؤولان باید تمرکز خود را به مباحث اصلی اقتصاد مقاومتی اختصاص دهند، اظهار کرد: بدون درک مفاهیم اصلی اقتصاد مقاومتی مشکلات این عرصه رفع نمی‌شود.

سید مهدی صادقی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پاسخگویی به مطالبات، تغییر برخی از رفتارها را دنبال کنند و گزارش این تحول را به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم ارائه دهند.
ارسال نظرات