خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

مسؤولان به جای دروغ واقعیات را برای مردم بازگو کنند

استاد حوزه علمیه دروغ مسؤولان به مردم را از دروغ‌هایی دانست که آثار بسیار بدی دارد و گفت: نباید از سوی مسؤولان به مردم دروغ گفته شود. چرا افرادی فیش‌های کم و اندک ارائه می‌دهند ولی مشخص می‌شود که 10 برابر آن حقوق گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۵۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه تفسیر آیات سوره نور اظهار کرد: در تفسیر آیات بیان نکات تبلیغی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند از قسم دروغ پرده برداشت، گفت: نکته‌ای که می‌خواهم به آن اشاره کنم مسئله قسم خوردن است، قرآن کریم در سوره بقره می‌فرماید آنقدر خدا را در معرض قسم قرار ندهیم.

استاد حوزه علمیه قم به آثار قسم‌های دروغ و منفی اشاره کرد و افزود: کسانی که قسم دروغ می‌خورند فقر به نسل ایشان سرایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) تاکید کردند که از قسم دروغ بپرهیزید، خاطرنشان کرد: قسم دروغ برکت را از بین می‌برد و ممکن است که در معامله‌ای با قسم دروغ سود نصیب فرد شود ولی پول حاصل شده برکت ندارد و برکت از زندگی فرد می‌رود.

رفیعی با اشاره به اینکه فردی که قسم دروغ می‌خورد به مبارزه و جنگ با خداوند رفته است، افزود: دروغ ریشه همه فسادها است، یک دروغ پیامبر الهی را از بهشت به زمین آورد؛ دروغ برادران یوسف موجب شد که 30 سال بین پدر و فرزند فاصله ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در روایات آمده است دروغ از نتایج ذلت نفس است، گفت: فردی که دروغ می‌گوید دارای سستی و پستی است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: مسلمانی که سر سفره اسرائیل و استکبار می‌نشیند، چگونه مسلمانی است، این فرد قطعا دروغ می‌گوید.

وی با اشاره به اینکه بدترین نوع دروغ، دروغ اعتقادی است، خاطرنشان کرد: نوع بد دیگر دروغ، دروغ رسانه‌ای است، اینکه در سایت‌ها، فضای مجازی، اخبار و... دروغی را مطرح کرده و افکار عمومی را مورد تاثیر قرار داد کار بسیار ناپسندی است.

رفیعی دروغ مسؤولان به مردم و صاحبان قدرت را از دروغ‌هایی دانست که آثار بسیار بدی دارد و گفت: نباید از سوی مسؤولان به مردم دروغ گفته شود. چرا افرادی فیش‌های کم و اندک ارائه می‌دهند ولی مشخص می‌شود که 10 برابر آن حقوق گرفته‌اند.

وی دروغ گفتن در ارائه آمار به مردم را مورد انتقاد قرار داد و افزود: مسئله‌ای که باب شده است اسم هر دروغی را دروغ مصلحت آمیز می‌نامند در حالی که دروغ مصلحت آمیز دارای تعریف خاص خود است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه صداقت موجب برکت در زندگی می‌شود، اضافه کرد: مسؤولان باید در صورت بروز مشکلات راست بگویند، اگر اعتماد به مردم وجود داشته باشد بسیاری از دروغ‌ها برچیده می‌شود چرا که بسیاری از دروغ‌ها ناشی از ترس است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار