خبرهای داغ:
ياسر متانت
مسئول عقيدتي سياسي نمايندگي ولي فقيه در ناحيه گلپايگان از برگزاري دوره تربيت آموزشيار قرآن كريم در ماه مبارك رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۳۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹


به گزارش خبرگزاري بسيج از گلپايگان ،ماه رمضان ماه مهماني خدا و بهار قرآن است.در اين ماه انس با قرآن  بيشتر از بقيه ماهها به چشم مي خورد .عطر شميم تلاوت كلام وحي محفل آراي اين ماه است  و بندگان فوج فوج به سمت معنويت گام بر مي دارند.

نظر به برگزاري دوره تربيت آموزشيار قرآن كريم در ناحيه گلپايگان بر آن شديم در مصاحبه اي با مسئول عقيدتي سياسي نمايندگي ولي فقيه در ناحيه گلپايگان گوشه اي از اهداف و نحوه برگزاري طرح را براي مخاطبان بازگو كنيم .

بردار پاسدار روح الله تكبيري در مصاحبه با خبرگزاري بسيج، هدف طرح را تربيت قرآني جوانان شهرستان بيان كرد و گفت : نخستين گام براي آشنايي با آموزه هاي حيات بخش و بهره مندي از معنويت تعالي بخش قرآن كريم، تسلط و مهارت در قرائت اين كتاب مقدس است كه از اولويت و اهميت وي‍ژه اي برخوردار مي باشد . از آنجا كه توسعه برنامه هاي آموزشي قرآن كريم ، منوط به وجود مربيان تاثير گذار و توانمند در امر تدريس است تا با دلسوزي ، علاقمندي و تخصص لازم، قرآن را به فراگيران تعليم دهند؛ اين مهم  طي چند سال اخير با تربيت آموزشياران قرآن كريم پيگيري مي شود .

وي معاونت تربيت و آموزش عقيدتي سياسي نمايندگي ولي فقيه را به عنوان يكي از نقش آفرينان معنوي و انقلابي سپاه معرفي كرد و اظهار داشت :در سال جاري اين معاونت در برنامه هاي خود  تداوم اين حركت تحول آفرين  و تعالي بخش را پيش بيني نموده است تا با تربيت قرآني جوانان اين كشور در حد امكانات، زمينه را براي كادر سازي سپاه فراهم نمايد .

تكبيري در ادامه به معرفي قابليت هاي مورد انتظار داوطلبين در دوره اشاره نمود و گفت : داوطلبين شركت در طرح مي بايست تواناييهايي از قبيل ِدانش و توانمندي هاي عملي در تدريس روخواني و روانخواني،شايستگي هاي اخلاقي و رفتاري،مهارت هاي تدريس ، مديريت كلاس داري وآموزش هاي فردي و گروهي و توانايي نسبي در بكارگيري تكنولوژيهاي نوين آموزشي در تدريس  قرآن را  دارا باشند.

مسئول عقيدتي سياسي ناحيه گلپايگان دوره تربيت آموزشياري قرآن كريم را دوره اي 30 روزه خواند كه برابر با 120 ساعت آموزشي است  و هم اكنون تعداد 30 نفر در اين دوره شركت مي نمايند .

وي همچنين از برگزاري كلاسهاي تفسير  قرآن كريم و بازخواني احكام،محافل انس با قرآن كريم و مسابقات فرهنگي در ميان نيروها  در ماه مبارك رمضان خبرداد.

لازم به ذكر است پس از اخذ آزمون و كسب نمره قبولي به حاضرين در دوره گواهينامه معتبر آموزشياري قرآن كريم اعطاء مي شود .

ارسال نظرات
پر بیننده ها