علیرضا معاف در گفت‌وگو با «بسیج»:

تکرار اخبار دروغ برای وزیر خارجه زشت است

سردبیر 9 دی گفت: رصد بسیار ساده اخبار و رسانه‎های داخلی و غرب و اتفاقاتی که حدود 4 ماه بعد از اجرای برجام افتاده نشان می‎دهد که بعد از برجام نزدیک به 48 مورد تحریم رسمی و علنی داشتیم.
کد خبر: ۸۶۹۴۰۴۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
علیرضا معاف سردبیر هفته نامه 9 دی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس درخصوص دستاوردهای اجرای برجام اظهار داشت: ادعاهایی آقای ظریف مطرح کردند که باید در نهادهای عالی و جلسات عالی نظام پیش از این مطرح می‎شد و مطرح شده باشد.

معاف ادامه داد: طبق اخباری که داریم آقای ظریف این حرف‎ها را پیش از این در جلسات دیگری هم مطرح کرده و در آن جلسات ایرادات اساسی به ادعاها، تحلیل‎ها و آمارهای وی وارد شده است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای در 14 خردادماه گذشته گفت: رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند که امریکایی‎ها به تعهدات خود عمل نکردند و در موضوع برجام دبه کردند، همچنان که در روز اول فروردین ماه تاکید کردند با این رفتاری که امریکایی‎ها دارند برجام خسارت محض بود که این تحلیل و اخبار دقیق رهبری معظم انقلاب با ادعای آقای ظریف تعارض دارد.

سردبیر سیاسی 9 دی با ذکر این ادعای وزیر امور خارجه که برجام خسارت نبوده و فوایدی برای کشور داشته اظهار داشت: برای وزیر خارجه کشور زشت است که آمارها و اخباری را که می‎داند دروغ است در صحن مجلس تکرار کند.

معاف با ابراز تاسف از اینکه مجلس دهم حتی نسبت به مجلس نهم در پیگیری اکاذیب دولت خود را ضعیف‎تر نشان می‎دهد گفت: به هر حال برای کشور، مجلس و دولت ما شایسته نیست که آمارهای دروغ در مجلس ارائه شود.

وی درخصوص یک ادعای دیگر ظریف که ادعا کرد اگر برجام نبود فروش نفت به صفر می‎رسید عنوان کرد: این ادعا چندین بار توسط کارشناسان مستقل پاسخ دقیق و فنی داده شد که کذب است و این ادعای امریکایی‎ها قبل از مذاکرات بود و اتفاقا امریکایی‎ها بعد از مذاکرات و بعد از اینکه برجام را به کشور ما تحمیل کردند خودشان مدعی شدند و اعتراف کردند که دیگر تحریم‎ها بیش از این امکان جلورفتن و اثرگذاشتن نداشت.

سردبیر 9 دی در تشریح کذب بودن این ادعا بیان کرد: روسیه 500 هزار بشکه و چین هم به تبع آن 400 هزار بشکه تعهد خرید از ایران داده بودند، اما به دلیل اینکه آقای روحانی تمایل داشت به هر ترتیبی با غرب، اروپایی‎ها و امریکایی‎ها توافق کند به این پیشنهاد روسیه و چین به صورت عملی توجهی نکرد.

معاف درخصوص ادعای دیگر ظریف که بعد از برجام تحریم جدید نداشتیم اظهار داشت: این ادعا بیشتر به طنز و یک فکاهی شبیه است؛ رصد بسیار ساده اخبار و رسانه‎های داخلی و غرب و اتفاقاتی که حدود 4 ماه بعد از اجرای برجام افتاده نشان می‎دهد که بعد از برجام نزدیک به 48 مورد تحریم رسمی و علنی داشتیم.

وی درباره دیگر ادعای ظریف مبنی بر خالی بودن خزانه گفت: این حرف هم کذب است و در همان ایام توسط مسئولین وقت بانک مرکزی و مسئولین وقت اقتصادی کشور تکذیب آن رسما اعلام شد.

سردبیر 9 دی در خاتمه یادآور شد: اتفاقا مسئولین دولت یازدهم مانند آقای سیف که می‎گوید عایدی ما از برجام تقریبا «هیچ» بوده و آقای عراقچی معاون وزیر امور خارجه و بسیاری دیگر از مسئولین همین دولت یازدهم در همین مدت چهارماهه ادعاهای آقای ظریف را رد می‎کنند؛ در واقع با مقایسه تطبیقی بین ادعاهای خود مسئولین دولت یازدهم غلط و ناصحیح بودن ادعاهای وزیر امور خارجه مشخص می‎شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار