سلیمانی خاطرنشان کرد: سری به استان سمنان که شهر صنعتی است بزنید که اتفاقا دو رییس جهور هم از آنجاست می بینید بیش از 95 درصد صنایع تعطیل و نیمه تعطیل هستند یعنی دولت بر شتر برجام سوار است و فقط حرف می زند آقای رییس جمهور می گوید بعد از برجام هر روز یک گشایش اقتصادی است آیا تعطیل شدن کارخانه ای با قدمت ارج گشایش یا بمب بست است.
کد خبر: ۸۶۹۳۹۶۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

محمدسلیمانی عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج و تاثیر منفی برجام در اقتصاد ایران اظهار داشت: کارخانه ارج با سابقه 80 ساله متاسفانه به این سرنوشت دچار شده که عبرت برای دولت و مردم و همه صنعتگران و کارخانه داران است.

وی افزود: اگر سری به بازارهای تهران بزنیم انواع و اقسام تولیداتی که ارج داشت به وفور کالای خارجی اجایگزین آن شده در شرایطی که کشور با کمبود ارز روبرو ست که  گمرکات برای وارد کردن هر نوع کالای بی کیفیت از کشورهای مختلف باز است. در چنین آشفته بازاری صنعت قدیمی ارج هم نمی توند مقاومت کرده و روی پای خودش بایستد.

وزیر سابق ارتباطات خاطرنشان کرد: حمایت دولت از صنایع داخلی در حد صفر است و هیچ برنامه را بریا صنعت تولید نداشته تا سرمایه در گردش به آنها دهد و مجبور است کالاها را صادر و مسیر صادرات را باز یا اینکه در بازر داخلی به فروش برسند.

 کالاها وقتی در انبارها پر شده  و به فروش نمی رسد عملا دچار یک نوع بی پولی شده و بی فایدهگی برای تولید شکل می گیرد و صنایعی که ایجاد شدند نیز سرنوشت ارج را دارند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: سری به استان  سمنان که شهر صنعتی است بزنید که اتفاقا دو رییس جهور هم از آنجاست می بینید بیش از 95 درصد صنایع تعطیل و نیمه تعطیل هستند یعنی دولت بر شتر برجام سوار است و فقط حرف می زند آقای رییس جمهور می گوید بعد از برجام هر روز یک گشایش اقتصادی است آیا تعطیل شدن کارخانه ای با قدمت ارج گشایش یا بمب بست است.

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت صنایع را ول کرده و صنایع یتیم هستند از طرفی باید با صنایع بزرگ مثل چین و غیره رقابت می کنند و از طرفی هیچ فریاد رسی نداشته و موانع زیادی سر راه تولید شان است، دولت صنایع را رها کرده و توسرشان می زند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: دولت اقتصاد مقاومتی را جدی نمیگیرد ارج و بقیه  کارخانجات به سمت تعطیلی رفته و در آینده کارخانجات دیگر  تعطیل و کارگران بیکار می شوند.

 

ارسال نظرات