جبرائیلی در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد
معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس گفت: رای مردم برای حضرت آقا اهمیت دارد، یعنی برای نظام جمهوری اسلامی رای مردم شانیت دارد و اینطور نیست که مردم یک نفر را انتخاب کنند و نظام بخواهد این فرد را رد کند.
کد خبر: ۸۶۹۳۸۲۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

سید یاسر جبرائیلی معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در تبیین اینکه امام خامنه ای با چه تدبیری توانستند پس از امام خمینی(ره) امت را 27 سال رهبری کنند، اظهار داشت: به نظر من حضرت آقا تکرار بعد از امام(ره) است، یک شخصیتی که سیره امام(ره) را مطالعه کند خواهد دید آنچه را که حضرت آقا دارند انجام می دهند مبتنی بر همان الگویی است که امام(ره) داشتند و آن الگو به نظر من ریشه در قرآن و سنت امام و اهل بیت دارد.

جبرائیلی ادامه داد: وقتی که در رفتار آقا دقت می کنیم و گفتار و عملکرد ایشان را می بینیم، هر نکته ای که می فرمایند و هر عملکردی که دارند یک ریشه ای در قرآن و سنت دارد؛ یعنی این منطق حاکم بر رفتار ایشان، منطق قرآن و سنت است و همین منطق بر رفتار امام(ره) نیز حاکم بود.

وی با اشاره به توجه ویژه ای که امامین انقلاب به نقش مردم داشته و دارند، تاکید کرد: همین رابطه قوی که با مردم برقرار شده است باعث شد در خیلی از بحران ها که خواص سقوط کرده بودند، کشور توسط مردم مدیریت شود.

معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس درخصوص رفتارشناسی امام خامنه ای اظهار داشت: رای مردم برای حضرت آقا اهمیت دارد، یعنی برای نظام جمهوری اسلامی رای مردم شانیت دارد و اینطور نیست که مردم یک نفر را انتخاب کنند و نظام بخواهد این فرد را رد کند یا اینطور نیست که فرد منتخب مردم برنامه ها و یا سیاست هایی برای اداره کشور داشته باشد و نظام بخواهد جلویش را بگیرد.

وی در تشریح این ویژگی گفت: مشاهده می کنیم امروز یک اتفاقاتی می افتد یا در دوره دولت سابق و هر دولتی یکسری برنامه هایی دارد و پیاده می شود که بعضا حتی وفق میل نظام هم نیست و آقا مخالف هم هستند، منتها به خاطر احترامی که به رای مردم قائل هستند هیچ وقت در امور اجرایی ورود نکردند؛ حتی زمانی در کرمانشاه فرمودند "رهبری نه حق دارد و نه می تواند دخالت کند".

ارسال نظرات