پابرجایی و وفاداری او به انقلاب اسلامی و رویارویی مردانه در مقابل روشنفکران غرب‌زده، در سال‌های پایانی عمر شریفش، به همان نحوی بود که در روزهای ابتدایی انقلاب بود و با همان کیفیت که در سال‌های مبارزه با رژیم طاغوتی پهلوی.
کد خبر: ۸۶۹۳۸۱۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، در پی درگذشت استاد حمید سبزواری بسیج دانشجویی بیانیه ای صادر کرد

متن این بیانیه به شرح ذیل است.

شاعر کسی است که عمری را در طلب بهشت ناپیدا و ناشناخته، مرثیه می‌سراید و با واژه‌ و مصرع و بیت و ایهام و ایجاز و استعاره، صحن و سرایی عظیم و مجلل، بدل از آن بهشت گم‌‌شده برپا می‌کند تا روح و جان آدمیان را به این دارالقرار فراموش‌شده متذکر و مشتاق کند.

حالا طلب وصول شد و روح پاک شاعری فرزانه و بلندقامت، بعد از قریب به یک قرن حیات شاعرانه، به آستان کرسی حضرت رحمان بار یافت تا صله‌ی جاودانگی را بی‌واسطه از ید محبوب اول و آخر بستاند و آن‌گاه همدم و هم‌مجلس مقتدای عرش‌نشین خود، خمینی کبیر شود.

پیر شعر و ادب انقلاب اسلامی، جناب استاد حمید سبزواری - که داغ فقد او بر ما گران و طولانی است - در طول عمر پربرکت خود، بخشی از ماندنی‌ترین آثار منظوم انقلاب را آفرید که هر یک در تصویرگری مرام و مسلک انقلاب اسلامی، از صد نوشتار تحلیلی و تبیینی، گویاتر و بلیغ‌تر بود. زبان شاعرانه و بیان قدرت‌مند آن سپیدموی نجیب، می‌توانست عمیق‌ترین و غامض‌ترین معارف انقلاب اسلامی را، به نحوی موجز و رسا به مخاطب عرضه کند و بر عمق جان او اثر بگذارد.

پابرجایی و وفاداری او به انقلاب اسلامی و رویارویی مردانه در مقابل روشنفکران غرب‌زده، در سال‌های پایانی عمر شریفش، به همان نحوی بود که در روزهای ابتدایی انقلاب بود و با همان کیفیت که در سال‌های مبارزه با رژیم طاغوتی پهلوی.

کاش که رزمندگان این جبهه‌ی مقدّس، برای تبلیغ و ترویج راه حق و آرمان‌های رفیع انقلاب اسلامی، به گنجه‌ی پرجواهر اشعار او رجوع کنند و از ثروت پایان‌ناپذیری که در نزدیکی خویش دارند، آن‌طور که شایسته‌ی این ثروت، و ادای حق آن ثروت‌ساز سفرکرده باشد، بهره بگیرند.

هنوز یادگارهای ارج‌مند او در آثار موسیقایی دهه‌‌ی اول انقلاب اسلامی در خاطرمان زنده است و طنین قاطع و خوش‌ترکیب واژه‌های او بود که به صدای خوش خوانندگان آن آثار قیمتی، استواری و صلابت می‌بخشید. روح انقلابی اشعار حمید سبزواری به موسیقی، به سازها، و به آواها و الحان، جان بخشیده بود و سختی مبارزه و رزم را با نرمش و لطف معنویت و عشق در می‌آمیخت.

او از حلقه‌ی آنان بود که به ما آموختند هنر نیست، مگر آمیختن روح مبارزه، با جمال و جلوه‌ی زبان، در راه حق و حاکمیت اراده‌های حق‌جو، و غیر از این هنر نیست.

بسیج دانشجویی ضمن ابراز تأسف عمیق از درگذشت این شخصیت ممتاز، به محضر مقام معظم رهبری و خانواده‌ی محترم و داغدار ایشان، به ویژه همسر همراه و یار همیشگی آن مرد بزرگ، تسلیت عرض می‌نماید و آرزوی علوّ درجات برای استاد حمید سبزواری را دارد.

خدایش بیامرزد و سرای امن و قرار بهشت رضوان، و هم‌نشینی با امام عرش‌نشینمان را ارزانیش فرماید.


ارسال نظرات