رئیس شواری فرهنگی و اجتماعی زنان وخانواده گفت: وضعیت فعلی مسائل فرهنگی در جامعه نتیجه بی توجهی مسئولان است که رهبر معظم انقلاب با بیان بسیار زیبایی از آن به عنوان ولنگاری فرهنگی یاد کردند.
کد خبر: ۸۶۹۳۷۸۴
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کبری خزعلی، رئیس شواری فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: همانطور که همه ما شاهد هستیم موضوع فرهنگ دردی است که دائم محسوس در جامعه می بینیم.

وی افزود: شاهد اعتراض وسیع خانواده ها هستیم که با این وضعیت فضای مجازی دیگر اختیار تربیت از خانواده و مدارس و محیط های آموزشی گرفته شده و به دست ماهواره و اینترنت و دشمن در فضای مجازی سپرده شده است.

خزعلی ادامه داد: اعتراض مردم در این خصوص زیاد است چرا که بچه های ما در فضای مجازی شب و روزشان را با کثیف ترین افراد که اجازه نمی دهیم لحظه ای وارد خانواده و مراکز آموزشی ما شوند به سر می برند و مسئولین به داد این بچه ها نمی رسند.

وی تصریح کرد: بچه های ما آلوده ترین افرادی شدند که در فضای مجازی با آنها ارتباط دارند و روابط نا سالم را آموزش می گیرند، در این فضا ها حیازدایی و عادی سازی روابط نامشروع می شود و این نتیجه بی توجهی مسئولان به مسائل فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب با بیان بسیار زیبایی از آن به عنوان ولنگاری فرهنگی یاد کردند.

خزعلی اظهار داشت: وقتی پدر و مادری توانایی مدیریت ندارند و آموزش ندیده اند و فرزندان خود را رها می کنند سوال این است که آیا دولت و مسئولان هم می توانند اینگونه با مردم برخورد کنند که جامعه را به دست فضای مجازی و ماهواره ها و اینترنت مدیریت شده توسط دشمن رها کنند و یا باید مدیریت کنند؟

رئیس شواری فرهنگی و اجتماعی زنان وخانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: ما حتما به اینترنت از نظر علمی نیاز داریم ولی باید اینترنت ملی و با مدیریت داشته باشیم، این کار در تمام کشورهای غربی و شرقی انجام شده و فقط در خاورمیانه که تحت تهاجم فرهنگی است فضای مجازی به شدت باز است، در این منطقه از نظر تهاجم مادی شاهد جنگ ها و نسل کشی ها هستیم که فراماسونری در سال 89 این فجایع را با نام نسل کشی و ذبح مسلمین کلید زد. از نظر فکری و فرهنگی هم این قتل عام خاموش را می بینیم که شاهد نابودی نسل مسلمان و مؤمن و انقلابی با هجوم فساد و فحشاء و اعتیاد و بی­ بندوباری ساخت دشمن طبق اعلام نتانیاهو از سال 2006 هستیم و در داخل نیز به جای مهندسی فرهنگی و برنامه­ ریزی قرارگاهی و حمایت از نسل جوان با سوء تدبیر و ولنگاری برنامه فضای باز و آزاد و توسعه پهنای باند و ارزان کردن هر روز آن زمینه را برای نابودی نسل آینده فراهم می­کنیم.

خزعلی افزود: مدیریت فرهنگی در جامعه آنطور که باید حساس نیست و دستگاه های فرهنگی هم و غم خود را برای افزایش پهنای باند اینترنت گذاشته اند، همانطور که برای تغذیه ما موسسه ای به نام استاندارد داریم که کنترل می کند چه غذایی مطلوب است و چه غذایی باید حذف شود، در مسائل فرهنگی هم که از دیگر مسائل مهمتر است باید نظارت باشد تا کسی جرئت نکند با روح و فکر نسل جوان ما بازی کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری مدت هاست که به عناوین مختلف در خصوص این ولنگاری فرهنگی به مردم و مسئولان هشدار داده اند، امروز مسئولان بیشترین وظیفه را دارند چه مسئولان آموزشی مثل وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی و چه ارشاد و صدا و سیما، و در رأس آنها وزارت ارتباطات و فن­آوری اطلاعات، خانواده ها نیز باید مدیریت فرهنگی خانواده را به عهده گرفته اطلاعات خود و سواد رسانه ای را بالا ببرند تا بتوانند در تربیت فرزندانشان درست عمل کنند.

ارسال نظرات