امام جمعه چالوس با بیان اینکه کمک به‌محرومان جامعه از وظایف دولت اسلامی است گفت: در آموزه‌های دینی و قرآنی نیز به آن سفارش و تأکید شد.
کد خبر: ۸۶۹۳۷۸۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری یکشنبه‌شب در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با ابراز خرسندی از ارائه خدمات و اقدامات بسیار خوب نهاد کمیته امداد حضرت امام خمینی در پشتیبانی از مستضعفان جامعه اظهار کرد: خوشبختانه با تدبیر و درایت معمار کبیر انقلاب نهاد کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) و در راستای کمک به محرومان و توانمندسازی آنها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه کمک به‌محرومان جامعه از وظایف دولت اسلامی است و در آموزه‌های دینی و قرآنی نیز به آن سفارش و تأکید شد، گفت: علاوه بر پاسداری و صیانت از این میراث باارزش باید تلاش کرد تا  با حرفه‌آموزی و ایجاد فضای کسب و کار مددجویان نیز توانمند و خودکفا شوند.

*لزوم حضور مدیران و خیران در طرح مفتاح‌الجنه

فرماندار چالوس نیز با بیان اینکه ماه رمضان، ماه نزول رحمت و آمرزش است، گفت: در این ماه مبارک، زمینه‌ای فراهم شده تا مسؤولان و خیران از منازل مددجویان بازدید و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

محمد‌ناصر زندی با اشاره به اینکه امدادگری و رسیدگی به مستضعفان و محرومان جامعه از کارهای اساسی و مورد تأکید در اسلام است و نباید آن را کوچک و کم اهمیت شمرد، تصریح کرد: مدیران، خیران و حامیان با شرکت در طرح مفتاح‌الجنه می‌توانند به مشکلات مددجویان رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح خانواده‌هایی برای بازدید انتخاب می‌شوند که دارای مشکل حاد در زمینه‌های مختلف از جمله بیماری، مسکن، معیشت و جهیزیه هستند، گفت: اگرچه این طرح در طول سال نیز انجام می‌شود اما به‌دلیل فضای معنوی حاکم در ماه رمضان، این طرح با قوت بیشتری در این ماه اجرا می‌شود تا به برکت این طرح و همت مسئولان و خیران از مددجویان دلجویی و زمینه برطرف شدن مشکلات آنان فراهم شود.

به گزارش فارس، در این مراسم که از چهار خانواده مددجوی نهاد کمیته امداد امام خمینی چالوس تفقد و دلجویی شد مبالغی برای کمک به درمان بیماری، تأمین مبالغی برای بهسازی منزل مسکونی، ارائه تسهیلات برای ساخت سرپناه و وام خود اشتغالی از سوی مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی مازندران، مسؤولان حاضر و حامیان وعده داده شد و همچنین با اهدای سبدهای کالا از مددجویان دلجویی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها