خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از کاهش 31 درصدی تیراندازی هوایی در این شهرستان طی دو ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۳۶۶۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

سرهنگ سیدمحسن تقی زاده یکشنبه در گفت و گو با بسیج افزود:استفاده از سلاح های گرم و اقدام به تیراندازی در آیین های عروسی و عزا از نظر قانون جرم تلقی می شود.

وی اظهار داشت:فعالیت های بسیاری در شهرستان به منظور کاهش حوادث مرگبار هنگام تیراندازی در مجالس عزا و عروسی صورت گرفت و این نیرو نیز در تلاش است تا مردم را به این باور برساند که انجام این مراسم تنها منجر به صدمه دیدن افراد می شود.

سرهنگ تقی زاده همچنین از تشکیل ستاد مبارزه با تیراندازی هوایی در شهرستان آبادان خبر داد و گفت:اکیپی از ماموران مجرب پلیس اطلاعات و امنیت آبادان در این رابطه تشکیل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان افزود:در این رابطه نشست های مختلفی با سران طوایف و عشایر منطقه برگزار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان همچنین از کشف مقادیر سلاح شکاری و جنگی طی دو ماه گذشته در شهرستان خبر داد و اظهار داشت:در صورت گزارش تیراندازی هوایی و بروز حادثه با افراد خاطی بر اساس قانون برخورد می شود.

سم نادرست تیراندازی در محافل عروسی و عزا در برخی شهرهای خوزستان و استان های همجوار، در برخی موارد، این آیین ها را به مصیبتی برای شرکت کنندگان در مراسم تبدیل می کند.

تیراندازی در مجالس عروسی و عزا، فرهنگ غلطی در استان خوزستان و دیگر استان های همجوار است که به درد فرهنگی تبدیل شده، شاخ و برگ دوانده و معضلات دیگری نظیر ازدواج های ناخواسته دختران را به سبب خون بها سبب شده است.

وجود رسوم غلط در میان سنت های تاریخی و پسندیده در میان اقوم مختلف کشور همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که به نظر می رسد باید عقلای هر قوم راهکاری برای از میان بردن این رسم های غلط بیابند و اجازه ندهند سنت های پسندیده و پذیرفته شده ای که از نیاکان به ارث رسیده اینگونه دستمایه اشتباهات شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها