خبرهای داغ:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هیچ گونه ممنوعیت کشتی در حوضه‌های آبی مارون، زهره و جراحی پذیرفتنی نیست و حتما در این حوضه‌ها 45 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به زیرکشت‌های غیر دائمی خواهیم برد.
کد خبر: ۸۶۹۳۶۶۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
محمد قاسمی نژاد، با بیان این‌که هیچگونه ممنوعیت کشت در استان برای ما قابل پذیرش نیست، اظهار کرد: در حوضه کرخه، دز و کارون هیچ ممنوعیت و حتی محدودیتی جهت کشت تابستانه‌ وجود ندارد و بر اساس برنامه‌ریزهای ما و الگوی کشتی که تعیین کرده‌ایم، حتما در این حوزه‌ها کشت تابستانه انجام خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ای برای کشت تابستانه در حوزه مارون، زهره و جراحی تدوین و جهت تخصیص آب به کمیته مدیریت بحران ارسال کرده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم. در کل هیچ گونه ممنوعیتی برای کشت تابستانه در این حوزه‌ها وجود ندارد و فقط مقرر شده برای کشت تابستانه حوزه‌های مارون، زهره و جراحی محدودیت‌هایی اعمال ‌شود.

قاسمی نژاد از ممنوعیت کشت برنج در حوزه زهره، مارون و جراحی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای کشت تابستانه محصولات پر مصرف در این حوزه‌ها محدودیت‌هایی اعلام شده است اما در مجموع در حوزه زهره، مارون و جراحی حتما در حدود 45 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت محصولات پر مصرف می‌رود که البته این رقم شامل کشت‌های دائمی مانند نخیلات و باغات نیست.

وی عنوان کرد: هر فردی که از ممنوعیت کشت تابستانه در حوزه مارون و زهره سخن می‌گوید لازم است ابتدا به وضعیت سد مارون که اکنون 700 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد و دارای آوردی معادل 30 مترمکعب در ثانیه است، نگاه و توجه کند.

قاسمی نژاد ادامه داد: در سه سال گذشته و با همین شرایط کشت تابستانه در 75 درصد از اراضی این حوزه انجام شد و اگر قرار است در سالی مانند امسال که وضعیت بارش در کشور و به ویژه در استان خیلی خوب بود آبی برای کشت تخصیص ندهیم باید دیگر، کشاورزی را در استان حذف کنیم.

انتهای پیام/ض

ارسال نظرات
پر بیننده ها