گاهی برخی دختران و پسران بدون اطلاع خانواده ها اقدام به برقراری ارتباط می کنند، در حالیکه این پسر قصد ازدواج ندارد و صرفاً برای وقت گذرانی وارد این رابطه شده است.
کد خبر: ۸۶۹۳۶۶۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، امامی روان شناس و مشاور خانواده درباره اصول آشنایی قبل از ازدواج گفت: گاهی برخی از افراد به ویژه دختران جوان  هرگونه مراوده و روابط  دوران مجردی را به منزله آشنایی و مقدمه ای برای ازدواج تلقی کرده و به امید اینکه این رابطه به ازدواج ختم خواهد شد کماکان در صدد ادامه دادن آن هستند.

وی ادامه داد: اصول آشنایی قبل از ازدواج این است که با آگاهی کامل خانواده ها صورت بگیرد و طرفین با هم مراودات خانوادگی داشته و درباره مسائل اساسی زندگی مشترک با هم به تبادل نظر بپردازند و با اخلاق و روحیات یکدیگر در یک چارچوب خاص آشنا شوند.

این کارشناس با اشاره به اینکه قصد و نیت طرفین از این معاشرت ها  فقط باید ازدواج باشد، گفت: گاهی برخی دختران و پسران بدون اطلاع خانواده ها اقدام به برقراری ارتباط می کنند، در حالیکه این پسر قصد ازدواج ندارد و صرفاً برای وقت گذرانی وارد این رابطه شده است.

امامی تصریح کرد: اینگونه روابط  بی ضابطه به این دلیل که از روی احساسات آنی و زودگذر شکل گرفته و عقل و منطق در آن جایی ندارد در نهایت به شکست عاطفی منجر خواهد شد.

وی افزود: در این موقعیت ها دختران باید برای پی بردن به نیت طرف مقابل از وی بخواهند که حتماً خانواده هایشان را در جریان این آشنایی قرار دهند و اگر وی از این کار سر باز زد، خود را از این رابطه کنار کشیده و به آن پایان دهند.

این کارشناس در پایان تأکید کرد: در مرحله اولیه و مقدماتی برای ازدواج، صداقت باید مِلاک کار هر 2 نفر باشد و هیچکدام نباید سعی کنند با پنهان کاری و بهتر جلوه دادن خود از آن چیزی که هستند، بخواهند دیگری  را تحت تأثیر قرار داده و وی را برای دادن پاسخ مثبت مجاب کنند زیرا ممکن است این مسئله بعد از ازدواج و در طول زندگی مشترک برایشان مشکل آفرین شود.
ارسال نظرات