خبرهای داغ:
استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: مردم باید از اموال خود در مسیر الهی انفاق کنند که مصرف اموال در مسیر خداوند باعث می‌شود اموال وقف و مورد انفاق جلوتر از تابوتش در هنگام مرگ حرکت کند و برای سعادت آخرتش موثر است .
کد خبر: ۸۶۹۳۶۶۱
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت‌الله محمد ناصری در سلسله دروس اخلاق خود به رزق وروزی بر اساس آیات و روایات اشاره و اظهار کرد: رزق حلال از خواسته‌های ائمه(ع) و مومنین است بوده همیشه این رزق را از خداوند می‌خواهند.

وی افزود: انسان هر روز با آغاز کار به کسب درآمد و روزی از راه های مشخص امیدوار بوده ولی در بعضی از مواقع رزقی را می‌خواهد که گمانش به آن رزق نیست و خداوند برای انسان در بعضی از موقع از راهی که گمانی نیست روزی می‌دهد که به آن رزق بی گمان گفته می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به عنایت خداوند در دادن رزق، بیان‌کرد: اگر انسان از خداوند از راه بی‌گمان رزق بخواهد، حضرت حق به او عنایت کرده و دعایش مستجاب و رزقی از راه بی گمان به او می‌دهد.

وی انجام دستورات الهی را بستری برای جذب عنایت حضرت حق دانست و گفت: اگر فردی وظایف قانونی و شرعی خود را انجام دهد خداوند در مسیر زندگی او را کمک و به سعادت می‌رساند.

آیت‌الله ناصری یاد آخرت را لازم دانست و افزود: انسان نباید آخرتش را فدای دنیا کند بلکه دنیا مرزعه آخرت بوده و باید برای آخرتش توشه‌ای جمع کند و از آنچه بع دست می‌آورد، انفاق کند که این کار برکت مال دنیا و در آخرت به او کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد انفاق نمی‌کنند و تمام مال را برای وارث می‌گذارند، تصریح کرد: گذاشتن تمام مال برای وارث و از بین بردن مال توسط وارث سزاوار نیست زیرا هر شخص باید پاسخگوی مال کسب کرده خود باشد و از آن طرف وارث به راحتی مال را از بین می‌برد.

آیت‌الله ناصری در پایان تاکید کرد: خداوند برای انسان در بعضی از موقع از راهی که گمانی نیست، روزی می‌دهد که به آن رزق بی‌گمان گفته می‌‌شود و شیعیان باید کاری کنند که رزق و روزی حلال را در همه حال به دست آورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها