استاد سبزواری در طول دوران زندگی‌اش بارها بخاطر روحیه انقلابی و ظلم ستیزی که داشت تاوان‌های سنگینی را تحمل کرده بود و در واقع از ابتدای انقلاب تا پایان عمرش پشتیبان نظام و انقلاب بود.
کد خبر: ۸۶۹۳۶۱۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور،در پی درگذشت استاد حسین ممتحنی مشهور به حمید سبزوارری این شاعر و هنرمند معاصر انقلاب،  اصناف و بازاریان کشور بیانیه تسلیت و تعزیتی به شرح ذیل صادر کردند؛

«انا لله و انا الیه الاجعون»

مقام معظم رهبری: آقای حمید سبزواری در آن دورانی که یک جریانی به عنوان روشنفکری هنر در مقابل انقلاب قرار گرفت و از معارضین و مزاحمین انقلاب حمایت کرد و عده‌ای در کوچه و بازار با ادعای روشن بینی و روشن فکری مردم را کشتند، کاسب را کشتند، روحانی را کشتند، دانشجو و رهگذر را کشتند و آن جریان مدعی روشنفکری نه تنها حرفی نزد بلکه حمایت هم کرد، در یک چنین شرایطی آقای حمید سبزواری در میدان بود و با همه وجود ایشان هر کار در حوزه گفتن و سرودن توانست انجام داد و این مهم است.

با نهایت تاثر و تاسف، استاد بزرگ شعر و ادبیات انقلاب اسلامی و یکی از پیشکسوتان عرصه ادب و هنر حسین ممتحنی مشهور به حمید سبزواری آخرین غزل از برگ زندگانی خویش را خواند و از این دنیا لب فرو بست.

ذوق و طبع شعر استاد سبزواری از ویژگی های وی بود که از دوران کودکی از پدر خویش به ارث برده بود.

وی در طول دوران زندگی‌اش بارها بخاطر روحیه انقلابی و ظلم ستیزی که داشت تاوان‌های سنگینی را تحمل کرده بود و در واقع از ابتدای انقلاب تا پایان عمرش پشتیبان نظام و انقلاب در عرصه هنر و ادبیات بود.

استاد سبزواری ماندگارترین سرودهای انقلاب اسلامی ایران را سرود و برای همیشه هنر متعهد خود را در ذهن و حافظه تاریخی میلیون ها ایرانی مسلمان ثبت نمود.

از جمله افتخارات استاد حسین ممتحنی می توان به تحسین و تقدیر امام(ره) از برخی سروده‌های این شاعر انقلابی اشاره کرد به طوری که امام خمینی(ره) با شنیدن ترانه «ای مجاهد شهید مطهر» که در رثای آیت الله مطهری سروده شده بود ، فرمودند: انقلاب ما امروز به چنین سرودها و موسیقی هایی نیازمند است.

بر همین اساس جامعه اصناف و بازاریان کشور این ضایعه بزرگ و اندوهناک را به مقام معظم رهبری، ملت داغدار و دوستدار هنر و ادبیات و همچنین بزرگان عرصه ادب و هنر تسلیت گفته و خواستار غفران الهی و علوّ درجات برای این هنرمند انقلابی و مجاهد پیشرو از درگاه خداوند متعال است.

ارسال نظرات