این کتاب بر اساس زندگینامه شهید شاخص سال 92، شهیده طاهره هاشمی نوشته شده است که در 250 صفحه و 30 فصل نوشته شده است و توسط نشر فاتحان به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۸۶۹۳۶۱۶
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج،مریم مقبلی نویسنده کتاب "عطر نارنج، بوی باروت" اظهار کرد: این کتاب بر اساس زندگینامه شهید شاخص سال 92، شهیده طاهره هاشمی نوشته شده است که در 250 صفحه و 30 فصل نوشته شده است.

وی افزود: پیش از این کتاب هایی با عنوان "دختری به نام طاها"، "عروس آسمان"  و"طاها ستاره شمال" در خصوص این شهید به چاپ رسیده بود.

مقبلی تصریح کرد: کتاب هایی که تا کنون در خصوص شهید به چاپ رسیده است خاطره و داستان بوده‌اند. اما سبک کار من تلفیقی بین رمان شخصیت، رمان حادثه و رمان تربیت است و راوی رمان در این بین دچار تغییر شخصیت نیز می شود.

حوادث داستان بین سال های 60 و امروز گره خورده است و از دو زاویه دید اول و سوم شخص روایت می شود.

وی با اشاره به روند داستان گفت: سعی کردم در نوشتن از صرف پرداختن به خاطره بپرهیزم.

مقبلی هدف از نوشتن کتاب را اینگونه بیان کرد: وقتی در خصوص شهدا می نویسم، قطعاً به دنبال معرفی ابعاد برجسته شخصیت وی هستیم. در این بین هنر نویسنده و هنرمند برای نشان دادن این برجستگی مهم می شود.

وی با اشاره به شخصیت طاهره هاشمی افزود: وی در خانوادهای کامل رشد یافته بود و من سعی کردم نقش خانواده را در تربیت صحیح وی بیان کنم.

نویسنده کتاب " عطر نارنج، بوی باروت" خاطر نشان کرد: شهیده طاهره هاشمی، با وجود سن کم، فردی متعبد و آگاه به مسائل روز بود و در مقابل مشکلات صبوری می کرد و از خودگذشتی را به صورت پررنگ می توان در زندگی او دید.

مقبلی گفت: علاوه بر بیان شخصیت وی، حوادث و اتفاقات نیز در این رمان گزارش می شود.

وی تصریح کرد: منبع من برای نوشتن کتاب، آثار منتشر شده گذشته است، چرا که متون بسیار قوی همراه با اطلاعات زیادی در آنها ثبت شده است. البته در کنار این مطلب، به صورت میدانی از خانواده، دوستان و همکلاسی ها نیز راجع به شهید سوالاتی پرسیده شد که توانستم کتاب "عطر نارنج، بوی باروت" را بنویسم.
ارسال نظرات