خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف قم خبر داد؛
حجت الاسلام عزیزی با اشاره به کلاس های قرآنی که به همت اداره اوقاف در استان قم برگزار می شود، گفت: ما این آمادگی را داریم به همه مناطق استان قم مربی قرآنی به صورت رایگان بفرستیم و برنامه ویژه ای برای حافظ شدن بیش از 7000 نفر داریم.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۶۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام علی عزیزی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برنامه های قرآنی این اداره اظهار داشت: امسال برای سال پنجم است که برنامه حفظ قرآن در استان اجرا می شود و در همین راستا کلاس هایی در بقاع متبرکه و خارج بقاع متبرکه تشکیل می شود.
 
وی با بیان این که اداره اوقاف قم در مباحث قرآنی همواره رتبه اول تا سوم کشور بوده است، ادامه داد: علاوه بر کلاس حفظ کلاس هایی نیز با عنوان تربیت مربی قرآن در طول سال برگزار می کنیم و برای کسانی که در رشته های قرآنی سررشته دارند و کار کرده اند، یک دوره یک هفته ای برگزار و مدرک معتبری هم اعطا خواهیم کرد و همچنین در امام زاده شاه سیدعلی به صورت حفظ تلفنی هم کار ادامه پیدا می کند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تعداد افرادی که در طول سال با برنامه های اداره اوقاف موفق به حفظ قرآن می شوند، ابراز داشت: برنامه امسال برای 7000 نفر است که تا پایان سال این تعداد حفظ از سه جزء تا حفظ کل را خواهند داشت که هم شامل حفظ ترتیی و هم موضوعی می شود.
 
وی افزود: در حفظ موضوعی کتاب‌چه ای در 300 موضوع تهیه شده که شامل بخش های اعتقادی، فرهنگی و سبک زندگی اسلامی می شود و به طور رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد و در هرماه یک روز را به طور حضوری در آن بقعه متبرکه شرکت می کنند و در اسفند ماه آزمون پایانی را داده و پس از قبولی مدرک خود را دریافت می کنند.
 
حجت الاسلام عزیزی با اشاره به طرح اصلی اداره اوقاف در حفظ قرآن مبنی حفظ ترتیبی عنوان داشت: در این طرح مربی هفته ای دو روز با همکاری مدارس یا مساجد و یا هر محل فرهنگی دیگر با دانش آموزان علاقه مند کار می کند که به عنوان نمونه در حال حاضر در برخی از مدارس روزهای پنج‌‎شنبه ها این طرح درحال برگزاری است.
 
وی با اشاره به تعداد حافظلان استان قم خاطرنشان کرد: تعداد حافظلان استان قم که در دوره های اوقاف شرکت کرده و مدرک دریافت کرده اند، حدود 17 هزار نفر است  و کسانی که بالای 20 جزء تا حفظ هستند حدود ششصد نفر می شوند.
 
حجت الاسلام علی عزیزی در ادامه به آمادگی اداره اوقاف برای ارسال مربی قرآن به مناطق مختلف استان به صورت رایگان خبر داد و گفت: با جلسه ای که با حجت الاسلام قوامی امام جمعه پردیسان داشتیم این موضوع مطرح شد که اداره اوقاف این آمادگی را دارد که در همه مناطق استان از جمله در مجمتع های پردیسان این آمادگی را داریم البته به شرط آن که ریزش نداشته باشند و حداقل 15 نفر ثبت نام کنند.
 
وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعداد امام زادگان قم اظهار داشت: معروف است که در قم بیش از چهارصد امام زاده وجود دارد امام آن تعدادی که امروز اسامی ومکان آن ها معلوم است 173 امام زاده اند که در 94 بقعه مدفون هستند؛ 150 امام زاده هم وجود دارد که نام آن ها مشخص است ولی مکان مشخصی ندارند.
ارسال نظرات