خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی‌قزوینی: دولت ریالی به شبکه ولایت کمک نکرده است

جوسازی معاندان علیه شبکه ولایت کذب محض است/توهین به مقدسات اهل‌سنت "خط‌قرمز" است/مقابل ۳۰۰ شبکه وهابی و عربستانی ایستاده‌ایم

مدیر شبکه جهانی ولایت به تبلیغات دشمنان علیه این شبکه اشاره کرد و گفت: جوسازی شبکه‌های معاند درباره شبکه ولایت کذب محض است؛ شبکه ولایت مقابل ۳۰۰ شبکه وهابی و عربستانی ایستاده است.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۵۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد حسینی‌قزوینی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به تأسیس شبکه جهانی ولایت اظهار داشت: این شبکه پنجم تیرماه 89 تحت اشرافیت آیت‌الله مکارم شیرازی تأسیس شد و قبل از آن‌هم در آمریکا ثبت‌شده بود ولی در سال 93 برای تقویت این شبکه در لندن نیز به ثبت رسید.

مدیر شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: این شبکه در پنج قاره به‌منظور پشتوانه‌سازی علمی و پژوهشی تأسیس‌شده و این موضوع در بند 5 اساسنامه نیز مطرح‌شده است و چون طبق قانون اساسی ثبت شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی ممنوع است بنابراین این شبکه تحت نام موسسه جهانی ولایت به ثبت رسیده است.

وی به جوسازی شبکه‌های معاند و BBC در این رابطه اشاره کرد و گفت: اینکه آن‌ها می‌گویند در اساسنامه موسسه نامی از شبکه ماهواره‌ای و تلویزیونی نیامده خلاف واقع و دروغ است. حتی در بند 3 ماده 5 اساسنامه نیز آمده که این موسسه می‌تواند نسبت به تأسیس و راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای در خارج از کشور اقدام کند که این اتفاق در آمریکا و انگلیس به ثبت رسیده است.

آیت‌الله حسینی‌قزوینی ادامه داد: 10 جلسه در شورای عالی سیاست‌گذاری شبکه با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد اساسنامه موسسه تشکیل شد و برای بند بند اساسنامه بحث شد و در نهایت توسط حقوقدانان بررسی شد تا خلاف قوانین جمهوری اسلامی نباشد؛ پس از آن توسط آیت‌الله اعرافی به‌عنوان عضو و دبیر این شورای سیاست‌گذاری به شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و در فروردین مورد تصویب و ابلاغ شد.

مدیر شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: هم‌اکنون تمام برنامه‌های ضبط‌شده توسط اینترنت به پاریس ارسال می‌شود و پس‌ازآن با استفاده از ماهواره‌های هاتبرد، گلکسی وغیره به سراسر دنیا مخابره می‌شود و ما برای اجاره این ماهواره‌ها ماهانه 130 هزار دلار پرداخت می‌کنیم.

وی برنامه‌های تولیدی این شبکه را به سه زبان فارسی، عربی و هوسا (زبان رسمی تعدادی از کشورهای آفریقایی) دانست و ادامه داد: بعد از ماه رمضان و یا انتهای تابستان به دنبال راه‌اندازی زبان فرانسوی هستیم.

آیت‌الله حسینی قزوینی اظهار داشت: آرشیوی از برنامه‌ها به زبان انگلیسی آماده‌شده که بعد از ماه مبارک رمضان از ماهواره گلکسی در آمریکا و کانادا شروع و بعدازآن انشالله به سراسر دنیا ارسال خواهد شد.

وی به اشتغال 180 نفر در این شبکه اشاره کرد و گفت: تاکنون دولت حتی در حد برگ کاغذی به ما کمکی نکرده است ولی همین‌که مانع ما نشده‌اند برای ما کافی است.

مدیر شبکه جهانی ولایت افزود: توهین به مقدسات اهل تسنن در این شبکه به‌عنوان خط قرمز است و تاکنون در این شبکه هیچ توهینی به مقدسات آن‌ها نشده بلکه تاکنون تریبون زنده این شبکه در اختیار 20 تا 25 شخصیت اهل سنت نیز قرار گرفته است.

وی یکی از ویژگی‌های این شبکه را تقابل با شبکه‌های وهابیت دانست و ابراز داشت: 300 شبکه در اختیار وهابیت و عربستان وجود دارد که چهار شبکه آن به‌صورت زبان فارسی مدام علیه شیعه و نظام شبهه افکنی می‌کنند و از داعش دفاع و آن‌ها را تشویق می‌کنند ولی اطلاع‌رسانی این شبکه نقشی اساسی در خنثی شدن توطئه آن‌ها داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار