خبرهای داغ:
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم عنوان کرد

تشکیل 447 حلقه آسمانی در مساجد استان قم

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: 447 حلقه آسمانی برای روخوانی، روانخوانی تجوید و حفظ قرآن در مساجد استان قم تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۰۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، به تبیین اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: سال‌های گذشته برای برگزاری برنامه‌های متنوع با مساجد دو بار در طول سال تفاهم‌نامه امضا می‌شد ولی امسال با برنامه‌ریزی و دقت نظر تلاش شد که یک تفاهم‌نامه جامع تدوین و امضا شود.

وی با اشاره به سرفصل‌های تفاهم‌نامه جدید دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، گفت: این تفاهم‌نامه در 24 عنوان برنامه کلی برای اوقات فراغت، ماه مبارک رمضان و سال تحصیلی تدوین شده است که ذیل هر یک از عناوین زیر شاخه‌هایی وجود دارد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به امتیاز‌بندی مساجد برای تامین بودجه‌های لازم، عنوان کرد: مساجد براساس توانایی که دارند و شمار نفراتی که جذب می‌کنند امتیاز بدست می‌آورند.

روحانی با اشاره به حداقل امتیازات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم بیان کرد: حداقل امتیازات مساجد در این برنامه‌ها، کسب 800 امتیاز است که 800 هزار تومان بودجه دریافت می‌کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به شمار حوزه‌ها و درصد امتیازات مصوب در این زمینه، گفت: در حوزه آموزش و مهارت‌ها 30 درصد،‌ حوزه فرهنگ و هنر 30 درصد، حوزه تفریحات سالم 30 درصد و در حوزه ارتباطات 10 درصد امتیاز مصوب شده است.

روحانی عناوین برنامه‌های حوزه آموزش و مهارت‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: حلقه آسمانی، جلسات تفسیر در مسجد، حلقه‌های درسی، هسته‌های پژوهش، اتاق فکر، خانه‌های بهشتی، پرسمان جوان، کلاس‌های مهارتی، کلاس‌های فنی و کلاس‌های هنری در حوزه آموزش و مهارت قرار دارد.

وی با اشاره به شمار حلقه‌های آسمانی بیان کرد: 447 حلقه آسمانی تشکیل شده که در آن به روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، قرائت، حفظ و تفسیر می‌پردازند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ شبی با قرآن، هیأت قرآنی، جزء خوانی در مسجد، هیأت هفتگی، نماز یاوران، یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهید، نشریه، سرود، تواشیح و تئاتر، سنگر نت و افطاری از برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر است.

روحانی شمار جلسات جزء خوانی در مساجد را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: 231 جلسه جزء خوانی در طول ماه مبارک رمضان در مساجد برگزار می‌شود.

وی همچنین به مباحث حوزه تفریحات سالم اشاره و بیان کرد: سفر به مشهد مقدس و راهیان نور، اردوی یک روزه، اردوی دو روزه، اردوی درون استانی، اردوی درون شهری، سالن چمن، فوتسال، شهربازی، پینت بال و سینما از برنامه‌های فرهنگی کانون مساجد به شمار می‌رود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم حوزه ارتباطات را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های مشارکتی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، افتتاحیه و اختتامیه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از برنامه‌های حوزه ارتباطات محسوب می‌شود.

 روحانی شمار کل کانون‌هایی که در حال حاضر تفاهم نامه امضا کردند را 310 کانون ذکر کرد و گفت: از مجموع کانون‌هایی که تفاهم‌نامه امضا کردند، 211 کانون به برادران و 99 کانون به خواهران اختصاص دارد که 37 هزار و 600 عضو دارد و هزار و 476 حلقه در آن تشکیل شده است.
ارسال نظرات