خبرهای داغ:
جانشین معاون اجتماعی بهزیستی همدان خبر داد
جانشین معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی همدان از شناسایی ۳۱۸ کودک کار در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۳۴۸۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر شایگان امروز در حاشیه برگزاری همایش کودکان کار در استان همدان به مناسبت روز جهانی مبارزه با کودکان کار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وجود کودکان کار یک واقعیت تلخ در جامعه کنونی است و تمام مسئولان اجتماعی سعی دارند که این معضل را در جامعه ساماندهی کنند.

وی با اشاره به نقش بهزیستی در مقابله با کار کودکان در خیابان‌ها افزود: مرکز حمایت از کودکان خیابانی در راستای مقابله با معضل اجتماعی کودکان توسط بهزیستی راه‌اندازی شده است.

جانشین معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان همدان بیان کرد: مرکز حمایت از کودکان خیابانی علاوه بر نگهداری شبانه‌روزی کودکان کار، آموزش خانواده‌های را نیز در اولویت قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد کودکان کار در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، گفت: مشکلات اقتصادی، فرهنگی و آشفتگی وضعیت خانواده‌ها عمده‌ترین عامل گرایش این کودکان به کار کردن در خیابان‌ها است.

شایگان با اشاره به شناسایی 318 کودک کار در استان همدان اظهار داشت: 90 درصد این کودکان دارای سرپرست و خانواده هستند که متأسفانه این کودکان برای کسب درآمد و تأمین مخارج زندگی در این عرصه وارد شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات