خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر همدان:

مسئولان در رعایت اصول اخلاقی و اجتماعی اسلام کوشا باشند

عضو شورای اسلامی شهر همدان ضمن تأکید بر حفظ جایگاه اسلام در جامعه گفت: مسئولان و مدیران دستگاه‌ها بیش از همه باید در جهت حفظ وحدت و انسجام جامعه در رعایت اصول اخلاقی و اجتماعی اسلام بکوشند.
کد خبر: ۸۶۹۳۴۶۸
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیداحمد حسنی‌حلم در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان، با بیان اینکه محور انقلاب اسلامی ما در شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» جای گرفته است، اظهار کرد: برای تحقق این سه کلمه در این شعار انقلاب کردیم و امروز باید بررسی کنیم ببینیم در هر یک از اهداف انقلاب در چه جایگاهی قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: آزادی فکر، بیان و اندیشه یکی از اهدافی بود که به خاطر آن انقلاب کردیم که مصداق آن در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها نمود دارد اما متأسفانه برخی افراد آن را بهبی‌قیدی درپوشش و رفتار ربط داده و از آن به آزادی تعبیر می‌کنند در حالی که هدف از آزادی در شعارهای ما این نبود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ملموس بودن حاکمیت ارزش‌ها باید در ترویج فرهنگ انقلاب مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: وقتی در جامعه حرف از صداقت زده می‌شود اما دروغگویی شیوع داشته باشد و یا هنگامی که سخن از امانتداری باشد اما دست‌درازی به بیت‌المال اتفاق افتد ارزش‌ها نیز به خودی خود کمرنگ شده و اهداف انقلاب نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند.

وی ضمن تأکید بر حفظ جایگاه اسلام در جامعه بیان کرد: مسئولان و مدیران دستگاه‌ها بیش از همه باید در جهت حفظ وحدت و انسجام جامعه در رعایت اصول اخلاقی و اجتماعی اسلام بکوشند.

حسنی‌حلم افزود: گاهی می‌بینیم بر خلاف اصل حفظ وحدت در جامعه اسلامی، افراد به علت سیاسی‌کاری‌ها کنار زده می‌شوند که این رویه نادرستی است چرا که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر حفظ اتحاد جامعه تأکید داشته و دارند بنابراین باید ابتدا مشکلات را در درون خود حل کنیم.

*لزوم استفاده از ظرفیت‌ مساجد در ترویج فرهنگ انقلاب

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ مساجد در ترویج فرهنگ انقلاب، تصریح کرد: مسجد، پایگاه انقلاب است اما در ترویج این فرهنگ از ظرفیت مساجد غفلت کرده‌ایم و در عوض میلیاردها ریال برای ساخت فرهنگسراها هزینه کردیم در حالی که خروجی چشمگیری هم ندارد.

محمدعلی پرزاد اضافه کرد: جهت‌گیری انقلاب، اهداف و چارچوب‌های آن مشخص است اما از آنها فاصله گرفتیم، به طور مثال یک فراکسیون انقلابی در شورا نداریم و توجهی هم به این موضوع نداشته‌ایم و به تبع از فعالیت در این راستا دور شده‌ایم.

این عضو شورا با اشاره به اینکه تعداد انقلابیون کم شده و افکار انقلابی هم با این روند کمتر می‌شوند، گفت: باید ستادی برای ترویج باورهای انقلابی شکل بگیرد و از ظرفیت‌های موجود به ویژه پتانسیل فضای مجازی در این راستا بهره ببریم و خلاصه اینکه اگر بخواهیم انقلاب پابرجا بماند باید انقلابیون سرکار بیایند و انقلابی کار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات