در آخرین روز از هفته محیط زیست از تمبر خرس قهوه‌ای به عنوان گونه شاخص حیات وحش جانوری محیط زیست کهگیلویه‌وبویراحمد رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۹۳۴۶۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این آیین خرس قهوه‌ای را از گونه‌های نادر حیات وحش این استان دانست و افزود: ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه پارک ملی دنا یکی از زیستگاه‌های ارزشمند  این گونه جانوری است.

سید اسدالله هاشمی افزود: رونمایی از تمبر خرس قهوه‌ای فرصت خوبی برای معرفی این گونه جانوری و نیز فرهنگ‌سازی برای مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و گونه های نادر جانوری حیات وحش است.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت کار اطلاع رسانی و فرهنگی پست به عنوان یک دستگاه پرمخاطب و خدمات‌رسان در امر فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست از دیگر مزایای این کار است.

هاشمی وسعت مناطق حفاظت شده کهگیویه و بویراحمد را 312 هزار هکتار عنوان و بیان کرد: این استان دارای بیش از 150گونه جانوری، 45 گونه پستاندار و 240گونه پرندگان نادر است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه فرهنگسازی لازمه حفظ محیط زیست است اظهار داشت: باید اهمیت نقش محیط زیست در زندگی سالم و پایدار تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود.

حجت‌الاسلام ابوالفتح میرمحمدی افزود: جلوگیری از دخل و تصرف غیرقانونی در محیط زیست و جوگیری از شکار غیرمجاز گونه‌های حیات وحش نیازمند برخوردهای بازدارنده و جدی‌تر است

وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد از لحاظ طبیعت زیبا و گونه‌های گیاهی و جانوری شرایط کم نظیری دارد تصریح کرد: باید بیش از پیش برای حفظ این طبیعت و گونه‌های منحصر به فرد تلاش کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رونمایی از تمبر خرس قهوه‌ای  یک فعالیت فرهنگی در راستای صیانت بیشتر از این گونه شاخص و دیگر گونه‌های جانوری استان است.

ارسال نظرات