حاجی‌دلیگانی در صحن علنی پارلمان
کد خبر: ۸۶۹۳۴۱۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 23 خرداد) در صحن علنی مجلس و پس از گزارش  وزیر امور خارجه درباره روند اجرا و دستاوردهای برجام با تأکید بر اینکه اصل مذاکرات اراده نظام بوده و کسی مخالف آن نبوده و نیست، گفت: اما در این میان سؤالاتی مطرح است.

وی از عدم امکان اعتماد به دشمن سخن گفت و با اشاره به نقد بودن تعهدات ایران و نسیه بودن وعده‌های طرف غربی اظهار کرد: قرار بود که در مورد روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش ارائه شود اما نه در مجلس نهم و نه در مجلس دهم هیچ گزارشی ارائه نشده است.

حاجی‌دلیگانی افزود: مردم از ما سؤال می‌کنند که "در برجام چه داده و چه گرفته‌اید؟" براساس قانون مصوب در مجلس نهم تکلیف شد که اگر طرف مقابل خلف وعده کرد ما کارخانه‌های تولید سوخت را دوباره راه‌اندازی کنیم.

نماینده مردم شاهین شهر با تأکید بر اینکه مردم باید نتیجه برجام را بر سر سفره خود ببینند با خطاب قرار دادن وزیر امور خارجه و نمایندگان مجلس سؤال کرد: آیا خبر از جیب مردم دارید یا نه؟ آیا از روند تعطیلی کارخانجات خبر دارید یا نه؟ آیا خبر دارید که چه فقیرهایی در این مدت فقیرتر شدند و چه‌تعداد از دختران منتظر جهیزیه‌اند؟ چه‌تعداد از جوانان متقاضی اشتغال بودند اما هنوز بیکارند؟

وی خاطرنشان کرد: چرا درباره سرقت 2 میلیارد دلار از داراییهای کشور توسط آمریکا به ملت و نمایندگان آنان توضیحی داده نمی‌شود؟ چرا جواب یاوه‌گوییهای آمریکا داده نمی‌شود؟ در حالی که به‌فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر جواب این یاوه‌گوییها را ندهیم یعنی مهر تأییدی بر آن زده‌ایم.
ارسال نظرات