خبرهای داغ:

استفاده از نهادهای بیرونی برای گسترش عدالت آموزشی در مناطق عشایری

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان گفت: تلاش ما بر استفاده از ظرفیت نهادهای بیرون از آموزش‌وپرورش، برای ارتقای شاخص‌های آموزشی در مناطق عشایری است.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۵۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

حمید قنبری در گفتوگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، با اشاره به اجرای طرح ”دوست علمی” در آموزش‌وپرورش عشایر استان، اظهار کرد: تفاهم‌نامهای میان آموزش‌وپرورش عشایر و بنیاد نخبگان استان منعقد شده است که بر اساس آن کلاس‌های آموزشی در قالب طرح دوست علمی در مناطق محروم برگزار و با توجه به وجود دانش‌آموزان زبده و ماهر در مناطق عشایری استان، فرصت برابری برای آن‌ها فراهم ‌شود و عدالت آموزشی گسترش پیدا کند.

وی افزود: دانش‌آموزان عشایری از بسیاری از امکانات و مراکز آموزشی محروم هستند و در دوران پیش از کنکور امکان دسترسی به کتاب‌های کمک‌درسی، جزوات و کلاس‌های کنکور و تست‌زنی را ندارند.

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان با بیان این‌که تلاش شد اجرای این طرح در روند آموزشی دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: این طرح در مناطق محروم عشایری که دارای بیشترین تمرکز دبیرستان‌ها هستند، اجرا شد و اساتید مجرب و کارشناسان توانمند در این برنامه آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه دادند.

قنبری گفت: به نظر می‌رسد اگر این طرح از ابتدای سال تحصیلی در مناطق عشایری اجرا می‌شد، اثرگذاری بیشتری را به همراه می داشت. از این ظرفیت و وجود اساتید دانشگاه تهران، شریف و دیگر دانشگاه‌های برجسته در قالب این طرح باید برای ارتقای کیفیت تحصیلی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه این طرح کمک بسیاری به دانش‌آموزان داشته اما از این ظرفیت غفلت کرده‌ایم و این طرح‌ها تاحدودی دیر ابلاغ شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان گفت: تمام تلاش ما این است که از ظرفیت مؤسسات و نهادهای خارج از آموزش‌وپرورش برای بالا بردن شاخص‌های آموزشی در مناطق عشایری استفاده کنیم. تاکنون با بنیاد علوی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و تعدادی از دانش‌آموزان تحت پوشش طرح‌های این بنیاد قرار گرفته‌اند؛ همچنین توانستیم توافقاتی با نهادهای دیگر برای جذب امکانات و ابزارهای کمک‌درسی داشته باشیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار