خبرهای داغ:
باید با اختصاص منابع لازم از بودجه سالانه مشکلات و محرومیت های موجود در استان خوزستان را حل کرد، اما متاسفانه نگاه دولت ها در رفع محرومیت استان های غربی و جنوب کشور ازجمله خوزستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۴۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
به گزارش بسیج نماینده مردم ایذه و باغملک درمجلس با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان ملی توسعه خوزستان برای حل مشکلاتی همچون ریزگردها، گفت: متاسفانه هیچ دولتی تا کنون اقدام قابل قبولی در جهت حل معضل ریزگردها انجام نداده است.

هدایت الله خادمی درخصوص علت هجوم ریزگردها به استان های غربی و جنوبی کشور درمقاطع مختلف سال، گفت: مهم ترین علت داخلی دراین باره تخریب محیط زیست و مشکلاتی مانند تغییر مسیر رودخانه ها، آتش سوزی جنگل ها، تخریب نخل های خرما و تالاب‌هاست؛ از سوی دیگر جنگ و افزایش نا امنی درکشورهای عربی همسایه ایران نیز عامل دیگر هجوم ریزگردها با منشاء خارجی به کشور است.
نماینده مردم ایذه و باغملک درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد کشورهایی مانند عراق به منظور کاهش هجوم ریزگردها و گرد و غبار به ایران، افزود: متاسفانه کشورهای عربی همسایه تا کنون هیچ اقدام قابل قبول و موثری درجهت حل این مشکل انجام ندادند؛ البته دراین میان نباید از افزایش ریزگردها به دلایل و عوامل داخلی نیز چشم پوشی کرد؛ زیرا طی چند سال گذشته عملکرد اشتباه برخی دستگاه ها و وزارتخانه ها در استان خوزستان باعث تخریب بخش بزرگی از تالاب ها شده است.
وی با تاکید براینکه وجود ریزگردها در استان خوزستان زندگی را برای مردم این منطقه مشکل کرده است، تصریح کرد: متاسفانه مردم این منطقه به دلیل وجود مشکلات مالی و نبود شرایط لازم برای نقل مکان مجبور به زندگی دراین منطقه با وجود ریزگردها هستند.
ضرورت تشکیل سازمان ملی توسعه خوزستان برای رفع معضل ریزگردها
خادمی با بیان اینکه هیچ دولتی تا کنون اقدام خاصی را درجهت کاهش ریزگردها دراستان های غربی کشور صورت نداده است، گفت: متاسفانه اقدامات تنها در حد سخنرانی ها و برگزاری همایش ها بوده است، این درحالی است که باید برای مقابله با ریزگردها به ویژه با منشاء و اثر خارجی با مسئولان کشورهای همسایه رایزنی ها و جلسات بسیاری برگزارشود؛ اما به دلیل وجود برخی مشکلات اقتصادی درکشورهای عربی زمینه همکاری ها برای مقابله با این معضل فراهم نمی شود.
وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات ازجمله ریزگردها باید سازمان ملی توسعه خوزستان تشکیل شود، تصریح کرد: باید با اختصاص منابع لازم از بودجه سالانه مشکلات و محرومیت های موجود در استان خوزستان را حل کرد، اما متاسفانه نگاه دولت ها در رفع محرومیت استان های غربی و جنوب کشور ازجمله خوزستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
خادمی با انتقاد از نبود استاندار در خوزستان، افزود: این استان درحال حاضر به دلیل نداشتن استاندار به حال خود رها شده است، بنابراین بسیاری از شهرستان های استان خوزستان مانند ایذه و باغملک به دلیل ناکارآمدی مدیران و سوء مدیریت ها همچنان محروم باقی مانند و هیچ توسعه ای دراین مناطق انجام نشده است.
نماینده مردم ایذه و باغملک درمجلس شورای اسلامی گفت: به طورحتم اگر به حل مشکلات مردم استان خوزستان به ویژه برخی شهرستان های این استان توجه نشود، مردم هیچ چاره ای جزء مهاجرت به مناطق دیگر کشور ندارند.
گفتنی ست؛ طبق گزارشات سازمان هواشناسی ریزگرد‌های عراقی طی روزهای گذشته باعث شد آلوده‌ترین هوای سال ۹۵تاکنون، در شهرهای مختلف نیمه غربی و مرکزی کشور به ریه میلیون‌ها هم وطن برود، آسمان استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز و حتی هرمزگان دیروز مملو از ریزگردهایی بود که بر اثر وزش باد غربی از دشت‌های عراق به کشور وارد شدند و سال‌هاست هیچ مدیریتی بر آن نمی‌شود.
مرجع /خانه ملت


ارسال نظرات
پر بیننده ها