بخشایش در گفت‌وگو با «بسیج»:

غارت 13 میلیون دلاری کانادا نتیجه دیپلماسی ظریف است

نماینده سابق مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی با این روش دیپلماسی و سیاست نمی‎تواند برخورد کند که تمامی پول‎های ایران را بلوکه کنند بعد به اسم برجام دیپلماسی خنده را نشان دهند؛ این دیپلماسی خیلی ضعیفی است و به قهقرا می‎رود.
کد خبر: ۸۶۹۳۲۸۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
احمد بخشایش عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به مصادره 13 میلیون دلار اموال غیردیپلماتیک ایران توسط کانادا اظهار داشت: غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران توسط امریکا این جسارت را به کشورهای دیگر داد که دست به غارت اموال ایران بزنند.

بخشایش با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی نیز نسبت به این غارت 2 میلیاردی عکس العمل خوبی نشان نداد عنوان کرد: سیاست خارجه آقای ظریف سیاست تسامح و تساهل است و با این نوع دیپلماسی باید منتظر غارت‎های بعدی توسط کشورهای دیگر نیز باشیم.

وی ادامه داد: ما در این نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‎توانیم این سیاست را پیگیری کنیم؛ چرا که کشور و مردم انقلابی هستیم و این سیاست تسامح و تساهل به خوبی پاسخ‌گو نیست.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی با این روش دیپلماسی و سیاست نمی‎تواند برخورد کند که تمامی پول‎های ایران را بلوکه کنند بعد به اسم برجام دیپلماسی خنده را نشان دهند؛ این دیپلماسی خیلی ضعیفی است و به قهقرا می‎رود.

بخشایش در خاتمه با بیان اینکه امیدواریم مقداری تغییر رویه در وزارت خارجه ما به وجود بیاید خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید یک اقدام و عکس العمل جدی علیه این نوع اقدامات داشته باشد و به عنوان نمونه این موضوع را از طریق دادگاه لاهه پیگیری کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار