بسیج گزارش می‌دهد؛

مردم تربت حیدریه خواستار ادامه‌دار بودن «طرح امنیت اجتماعی» در محله کوی بازرگان هستند

به دنبال حضور بموقع مسئولین سپاه و نیروی انتظامی در محله کوی بازرگان و ارمغان، پس از اعلام روز گذشته فرماندهی انتظامی تربت حیدریه مبنی بر پاکسازی مناطق آلوده و پاتوق معتادان، مردم این شهر خواستار ادامه‌دار بودن آن و همچنین خروجی مثبت از این طرح هستند.
کد خبر: ۸۶۹۳۲۷۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تربت حیدریه روز گذشته اعلام کرد که در طرح امنیت اجتماعی مبنی بر پاکسازی دو منطقه کوی بازرگان و ارمغان، ۳۳ معتاد و خرده فروش و همچنین ۲ نفر اراذل و اوباش و مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

خبرنگار ما پس از اجرای این طرح به میان مردم رفت و نظرات آنان را در این خصوص جویا شد. یکی از شهروندان ساکن در میدان ۲۲ بهمن از روند اجرای این طرح انتقاد کرد و گفت: ماموران نیروی انتظامی زحمت می کشند و در طرح های امنیت اجتماعی معتادان و اراذل و اوباش را دستگیر می کنند اما فردا شاهدیم که همه آنها به مانند گذشته در محله رها هستند و بلافاصله به استعمال و یا خرید و فروش مواد مخدر مشغول هستند.

وی مهمترین دلیل را فقدان عامل قانونی بازدارنده برای معتادان عنوان کرد و گفت: قانون تعریف مناسبی از معتاد و خرده فروش مواد ندارد و این معضل در همه جای کشور وجود دارد که معتادان و خرده فروشان پس از مدت کوتاهی آزاد و به روال گذشته خود ادامه می دهند.

شهروند تربتی دیگری که محل کارش در حاشیه کوی بازرگان واقع شده از این اقدام نیروی انتظامی تقدیر کرد و بیان داشت: کوی بازرگان به یکی از مناطق ناهنجار و پرحاشیه شهر تربت حیدریه تبدیل شده و ما خواستار ادامه دار بودن این طرحها هستیم که حداقل ماهی یک یا دو بار انجام شود تا معتادان و اراذل و اوباش احساس امنیت نکنند.

او می گوید: بسیاری از مهاجرت ها از شهرهای جنوبی کشور به این منطقه گسیل پیدا کرده و به همین جهت آسیب های اجتماعی زیادی دارد که اگر مسئولان و دست اندرکاران برای علاج آن راهی پیدا نکنند گریبان شهر را می گیرد.

یکی از ساکنان محله ارمغان هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برخی شب ها معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در فضای سبز به راحتی تجمع می کنند و ضمن استعمال و خرید و فروش مواد مخدر با اراذل و اوباش هم درگیر می شوند و امنیت را از منطقه زوال آورده اند.

وی اظهار داشت: اینکه عوامل نیروی انتظامی معتادان و اراذل و اوباش را دستگیر می کنند و دو ساعت بعد آزاد می شوند حالت تمسخرآمیزی را برای مردم بوجود آورده که چرا در قانون تعریف مناسبی از این اقدام هنجار شکنانه نشده و اینگونه احساس آرامش دارند.

این شهروند خاطر نشان کرد: شما در زمان دستگیری معتادان و خرده فروشان بیایید ببینید یا اینکه یک دوربین مداربسته بگذارید، براحتی متوجه می شوید که معتادان و خرده فروشان با چه احساس ارامشی و بدون هیچ درگیری همراه عوامل نیروی انتظامی می روند، خوب معلوم است که می دانند ۲ ساعت بعد یا فردا آزاد هستند.

در هر حال شهروندان تربتی ابراز امیدواری کردند که اینگونه طرحها ادامه و اجرای آن خروجی مثبتی برای مردم داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها