مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کلات در گفتگو با "بسیج":
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کلات با اشاره به وفور نعمات معنوی در ماه مبارک رمضان بیان داشت: اگر کسی نتواند در این ماه بار خود را ببند شقی و بدبخت است.
کد خبر: ۸۶۹۳۲۶۸
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
حجت الاسلام عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، فلسفه روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را رسیدن به بالاترین درجات کمال و کسب تقوای الهی در سایه بندگی خداوند برشمرد و همچنین روزه گرفتن را عاملی دانست که انسان را تا مقام های عالی معنوی صعود می دهد.

وی در ادامه بیان داشت: شما هیچ ماه دیگری از سال را ندارید که خوابیدن و نفس کشیدن شما در آن ذکر باشد و در هیج معادله ای نمیتوانید این فرمول را بررسی کنید که چگونه ثواب ختم یک آیه مساوی با یک ختم کامل قران در سایر ایام سال است؛ همچنین در هیچ شب دیگری از سال مانند لیالی قدر این فرصت را ندارید که یک شب آن مساوی با83  سال و 3 ماه از حیث ارزش باشد؛ اینها فرصت هایی بی نظیر و فوق طلایی است که خداوند در این ایام در اختیار عموم بشریت قرار داده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کلات در ادامه با اشاره به آیه "کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم " و دعوت همگانی به ضیافت الهی در خطبه شعبانیه ، این مضمون از روایت نبوی را بیان نمود که شقی و بدبخت کسی است که نتواند از این وفور نعمت بار خود را ببندد.

عبدالهی در پایان با تشریح برنامه های حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه کلات در ماه رمضان جلسات اخلاقی و قرانی با حضور اساتید، تفسیر آیات نورانی قرآن کریم در باب جهاد، جلسلات روانخوانی و روخوانی ویژه پایوران و سربازان به صورت مستقل و بیان احکام ماه مبارک رمضان و.. را از جمله برنامه هایی برشمرد و گفت: به جهت آشنایی بیشتر پایوران با مفاهیم ارزشمند قرآن کریم، در هر روز یکی از برادران پاسدار با مراجعه به منابع تفسیری، آیه ای ازآیات اخلاقی را مطالعه ودرابتدای جلسه روانخوانی قران کریم ارائه می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها