فرماندار شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه جامعه ما نیازمند معرفی الگوهای قرآنی است، تاکید کرد: ما موظف هستیم این الگوهای قرآنی را حمایت و به جامعه معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۶۹۳۲۵۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، خالقداد عرب در جلسه هماهنگی سفر قاریان بین‌المللی به شهرستان رشتخوار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برای حضور در محضر قرآن باید قرآنی بودن را از خود آغاز کنیم لیکن خواندن قرآن و آشنایی با مفاهیم قرآنی برای کسانی که خود را متولی امر قرآن و ترویج آن می دانند امری ضروریست .

وی در ادامه به جایگاه و نقش قرآن در زندگی انسان اشاره کرد و یادآور شد: ماه رمضان بهترین فرصت ترویج معارف قرآنی است و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این ماه باید در اولویت تمام برنامه‌ها باشد.

نماینده عالی دولت در رشتخوار با بیان این مطلب که هیچ مسیری بهتر و مستندتر از قرآن کریم وجود ندارد، اذعان داشت: جامعه ما نیازمند معرفی الگوهای قرآنی است، بنابراین ما موظف هستیم این الگوهای قرآنی را حمایت و به جامعه معرفی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه واژه های کلام وحی و جایگاه های آنها در قرآن کریم نیازمند فهم آنها است، افزود: هر فردی باید به علوم و فنون کلام وحی مسلط باشد تا بتواند جایگاه آنها در قرآن را درک کند و اگر ما می خواهیم افرادی را برای یادگیری قرآن تربیت کنیم، در این مورد باید اسوه هایی قرآنی نیز داشته باشیم.

وی افزود: همه تلاش هایی که در زمینه قرآنی صورت می گیرد، اعم از برگزاری کلاس های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی و… در تمام دستگاه ها، این است که این افراد تربیت شده و نقش موثر خود را ایفا کنند و در همین راستا در جمهوری اسلامی هدف از فعالیت های قرآنی این است که سیر و فکر ما قرآنی باشد و این منوط به توجه به قرآن است.

فرماندار رشتخوار به جایگاه، شان و منزلت قرآن و قاریان قرآنی اشاره کرد و تصریح کرد: ما باید از تمام آنچه در اختیار داریم برای ارج نهادن به شان و منزلت قرآن و قاریان قرآن بهره گیریم و بهترین امکانات در هرسطحی را آماده و فراهم کنیم تا با ایجاد انگیزه، شور و هیجان در جامعه بستری مناسب در جهت تشویق و ترغیب جوانان بسوی قرآن فراهم سازیم.

شهرستان رشتخوار در ایام ماه مبارک رمضان میزبان دو قاری از کشورهای لبنان و مصر در تاریخ های 23 خردادماه و 5 تیرماه خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها