مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: به سبب کاهش ره‌آورد آب رودخانه شاپور و استفاده کشاورزان کازرون از آب این رودخانه، آب ورودی به شبکه آبرسانی استان بوشهر ۳۰ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۶۹۳۱۶۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳



به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، کیقباد یاکیده صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر آبفای تنگستان با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر سبب افت ایستاه‌ایی سفره‌های زیر زمینی استان بوشهر شده است اظهار داشت: به سبب بحران خشکسالی و استفاده بی رویه از آب چاه‌ها درطی دوسال گذشته آبهای زیر زمینی دراستان بوشهر بیش ازدومتر پائین‌تر رفته است.

مدیرعامل آب وفضلاب شهری استان بوشهر از وجود 800 حلقه چاه آب کشاورزی غیر مجاز در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در استان بوشهر بیش از800 چاه غیر مجاز و بدون پروانه وجود دارد که با برنامه‌ریزی انجام شده این چاه‌ها با مشارکت عوامل و اعضای ستاد مبارزه با خشکسالی مسدود می‌شود.

یاکیده با اشاره به نیاز بیشتر مشترکان به آب در فصل تابستان افزود: سهمیه آب آشامیدنی تحویلی به شهرستان تنگستان با توجه  به گرمی وضعیت هوا افزایش می‌یابد که در این زمینه نیاز مدیریت مصرف باید در دستور کار شهروندان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تابستان پیش رو برای مشترکان و مسئولان آب استان بوشهر تابستانی سخت پیش بینی شده خاطر نشان کرد: آب آشامیدنی استان بوشهر وابسته به استان‌های دیگر است که این مهم سبب بروز مشکلاتی در تامین آب آشامیدنی این استان شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از کاهش ورودی آب از چشمه ساسان و رودخانه شاپور کازرون به استان بوشهر خبرداد و گفت: به سبب کاهش ره‌آورد آب رودخانه شاپور و استفاده کشاورزان کازرون از آب این رودخانه، آب ورودی به شبکه آبرسانی استان بوشهر 30 درصد کاهش یافته است.

یاکیده با تاکید بر مصرف بهینه آب و مدیریت مصرف در این ماده حیاتی افزود: خانواده‌ها و مشترکان آب استان بوشهر نقش مهمی در گذر از بحران کم‌آبی دارند که این مهم با مدیریت مصرف و توجه به توصیه‌های کارشناسان آبفا محقق می‌شود.

وی استفاده از فناوری‎های جدید و شیرآلات پیشرفته در مصرف آب را راهکار مهم در کاهش مصرف آب دانست و تاکید کرد: تابستان امسال همگان برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود و کاهش تنش آبی باید تمام راهکارهای پیشنهادی بکار بگیرند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح آب شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر تدوین شده خاطر نشان کرد: در این راستا به ظرفیت 100 هزار متر مکعب مجوز ایجاد آب شیرین‌کن برای استان بوشهر صادر شده که این مجوز زمینه خرید تضمینی آب تولیدی از این تاسیسات و توزیع در شبکه آبرسانی استان بوشهر فراهم کرده است.

یاکیده با بیان اینکه اکنون به ظرفیت 20 هزار متر مکعب آب طرح آب شیرین‌کن در بوشهر و کنگان اجرایی شده افزود: آب شیرین‌کن کنگان سال قبل به بهره‌برداری رسید و امسال آب شیرین‌کن بوشهر افتتاح می‌شود که می‌تواند بخشی از نیاز آبی این شهر تامین کند.

وی با اشاره به اصلاح شبکه آبرسانی بوشهر با مشارکت شرکت خارجی تصریح کرد: برای کاهش آب به حساب نیامده طرح اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی بوشهر در دست مطالعه است که با تکمیل آن عملیات اجرایی نوسازی شبکه فرسوده بوشهر آغاز و میزان هدر رفت آب بیش از 20 درصد کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر با معرفی ایمان دلاوری به عنوان مدیر جدید آبفای شهرستان تنگستان از خدمات مجید آقابزاز قدردانی کرد.

ارسال نظرات